Bizottsági arcképcsarnok
Felszólalás adatai
250. ülésnap (2017.10.24.), 58. felszólalás | |
---|---|
Felszólaló | Dr. Fónagy János (Fidesz) |
Beosztás | Nemzeti Fejlesztési Minisztérium államtitkára |
Bizottsági előadó | |
Felszólalás oka | kérdés megválaszolva |
Videó/Felszólalás ideje | 2:07 |
Felszólalások: Előző 58 Következő Ülésnap adatai
A felszólalás szövege:
DR. FÓNAGY JÁNOS nemzeti fejlesztési minisztériumi államtitkár: Köszönöm, elnök úr. Tisztelt Ház! Tisztelt Képviselő Úr! Bevallom, én is szívesebben válaszolnék olyan képviselő kérdésére, aki nem vett részt szavazataival abban, hogy a magyar vasútnak 2010 előtt több mint 300 milliárd forint adóssága keletkezett. Biztos több zajvédő falra futná, ha nem ezt az adósságot kellene ‑ egyébként 2016 végére sikeresen 64 milliárdra ‑ leszorítani.
Egyébként a konkrét kérdésre: a térségben több komplex vasúti fejlesztés folyik. A jelenleg kivitelezési szakaszban lévő, 2019-re elkészülő Kelenföld-Pusztaszabolcs vasútvonal korszerűsítésének első üteme a legjelentősebb, itt 21 kilométer hosszan megtörténik a teljes átépítés, így a zaj- és rezgésvédelem szempontjából szükséges helyeken zajárnyékoló falak épülnek a pálya két oldalán, összesen 14 kilométer hosszon. A másik: jelenleg tervezési fázisban van a Déli összekötő vasúti híd felújítása, szeptember 7-én a NIF eredményt hirdetett a közbeszerzésben, így a tervezés megkezdődhet.
Egyébként az ön által kifogásolt részeken az eddigi mért adatok nem érték el a határértéket, ezzel együtt a Kelenföld-Budaörs vasútvonal rekonstrukciójának tervezése során a zaj elleni védelem kérdését ismételten meg lehet vizsgálni. Amennyiben az intézkedések meghozatala szükséges, azt az általam előbb említett projekt keretében meg lehet valósítani. A Kelenföldi pályaudvar átépítésére vagy más intézkedésekre pedig a szükséges döntések meghozatala után kerül sor. Köszönöm szépen. (Taps a kormánypártok soraiban.)
Felszólalások: Előző 58 Következő Ülésnap adatai