Bizottsági arcképcsarnok

Készült: 2024.04.29.09:50:17 Dinamikus lap

Felszólalás adatai

237. ülésnap (2012.11.13.), 344. felszólalás
Felszólaló Korondi Miklós (Jobbik)
Beosztás  
Bizottsági előadó  
Felszólalás oka napirend utáni felszólalás
Videó/Felszólalás ideje 3:57


Felszólalások:  Előző  344  Következő    Ülésnap adatai

A felszólalás szövege:

KORONDI MIKLÓS (Jobbik): Köszönöm a szót, elnök úr. Tisztelt Ház! Tisztelt Képviselőtársaim! A postatörvény és a személyszállítási törvény elfogadásával befejeződött a nagy mű: a két legnagyobb létszámú szolgáltató állami szervezet erőltetett liberalizációja és piacra dobása.

Kezdődött az egyetlenegy nyereséges vasúti ágazat, az árufuvarozás értékesítésével az osztrák állam által fenntartott Rail Cargo Austria részére, mert először is azt kell megszerezni, ami nyereséget termel. A nyereséges ágazat értékesítésének az lett a következménye, hogy a megmaradt vasúti ágazatok a továbbiakban veszteséget termelnek, ezért azok is megvehetők, bekebelezhetők, és idegenek számára megvásárolhatók.

Ugyanígy van a családban is. Ha a családfenntartó, kereső személy a családból kiesik, akkor a család eladósodik, tönkremegy, belebetegszik, és eljut a haldoklás fázisába. Így lett megtervezve tudatosan ez is, pedig a postás és a vasutas kéz a kézben, egymást kölcsönösen tisztelve összedolgozott. Felettesük volt a Közlekedési és Postaügyi Minisztérium, nem véletlenül, hiszen a közlekedés az ötödik stratégiai ágazat volt.

A postába az első koporsószöget 2003-ban verték bele, amikor a csomagküldés piacát megnyitották, jöttek is a kis csomagszállító cégek. 2004 áprilisában pedig megszüntették a postavonatokat, mert beindult Budaörsön egy vasúti iparvágány nélküli postai elosztó és feldolgozó központ, innentől a küldeményszállítás a közútra terelődött.

Ezt követték a különböző ingatlanbizniszek, a Postapalota és a MÁV-székház értékesítése. "Az egyiknek sikerül, a másiknak nem" - hangzik Kalmár Pál dalában, mert a Postapalota értékesítve lett, a MÁV-székház viszont a világörökség részeként amortizálódik. Rajnai Attila, a posta gazdasági vezérigazgató-helyettese szerint 2013 után a piac határozza meg a posta működését. Magyarul: a 32 ezer munkavállaló nagy része az elhíresült intézkedés, a racionalizálás vagy magyarul mondva: létszámcsökkentés következtében utcára kerül.

A kiscsomagforgalom nyitása óta a posta minden lehetőséget kipróbál, hogy talpon maradjon, többek között csokit és DVD-filmeket is árul. Hogy merre nyit a posta, nem tudni. Lehet, hogy a kézbesítők által közüzemi, gáz-, villany- és vízóra-leolvasások irányába. Hogy érthető legyen, ezeket már online is be lehet diktálni, de most a posta ilyen irányba próbál nyitni. Eszeveszett, észbontó ötlet! Képzeljük el, hogy a postai kézbesítő a szociális segély kihordásakor teli táskával bemegy az adott ingatlan területére, és a vízóraaknába hajolva leolvassa a vízórát.

A piacnyitás egyre elképesztőbb ötleteket nyújt a különböző vállalkozók számára. A csúcspont, hogy az üzemanyagkutakon is lehetőség nyílik a postai küldemények átvételére. Ezzel az MSZP-SZDSZ-kormány benzinkutas gyógyszertárának beindult egy magasabb szintű, fejlesztett változata, a postaküldemények Fidesz-KDNP-kormány által bevezetendő átvétele a benzinkutakon.

Tisztelt Országgyűlés! Vajon mi lesz a sok postaautóval, gépkocsivezetővel és a postásokkal, ha jön a befektetőnek álcázott rabszolgatartó?

Köszönöm, hogy meghallgattak. (Taps a Jobbik soraiban.)

(2.50)




Felszólalások:  Előző  344  Következő    Ülésnap adatai