Bizottsági arcképcsarnok

Készült: 2024.04.28.20:07:35 Dinamikus lap

Felszólalás adatai

159. ülésnap (2020.10.26.), 221. felszólalás
Felszólaló Hajdu László (DK)
Beosztás  
Bizottsági előadó  
Felszólalás oka napirend utáni felszólalás
Videó/Felszólalás ideje 4:52


Felszólalások:  Előző  221  Következő    Ülésnap adatai

A felszólalás szövege:

HAJDU LÁSZLÓ (DK): Köszönöm a szót, elnök úr. Tisztelt Ház! Én is egy egyszerű kis témával gondoltam napirend után hozzászólni, ami az ott élő emberek napi problémáját, a napi egyszerű kis problémáját jelenti, és azt gondolom, hogy a címét azért adtam, hogy „Mégis, kinek a kormánya?”, mert először én írásbeli kérdéssel fordultam a nemzeti vagyont kezelő tárca nélküli miniszterhez, ahonnan egy felöltöztetett, korrekt kérdésre korrekt választ vártam, de az elutasító volt. Rákospalota, a választókerületem egyik jellemzője, hogy MÁV-kerületnek hívják; a Pest és Vác közötti első magyar vasút megépítése 1846-ban, 174 éve itt történt meg. Ennek a térségnek a vasút hatalmas fejlődést jelentett. Új munkahelyek, új üzemek és új települések épültek a vasút köré, és így fejlődött Rákospalota is.

A Nyugati pályaudvarnál induláskor ott volt egy nagy járműjavító műhely. Ez a járműjavító műhely természetesen kinőtte magát nagyon gyorsan, és Rákospalotán az istvántelki telken megépült az ország talán ma is legnagyobb járműjavítója.

A vasút másik felén pedig Új-Rákospalota fejlődött ki. Maga a MÁV is egy ezerlakásos MÁV-szolgálati lakótelepet épített meg, és ahhoz, hogy a járműjavítóhoz át tudjanak járni az emberek, az új-rákospalotaiak is és a MÁV-dolgozói, egykori dolgozói és ma nyugdíjasai vagy aktív dolgozói, egy gyalogos-felüljáró épült meg éppen a járműjavító szakembereinek jóvoltából. Ez néhányszor föl lett újítva, hiszen ez már 100 éve működő felüljáró; mondhatni, ikonikus építmény.

Minden előzetes egyeztetés és informálás nélkül, és azért szól a kérdés is így: „Mégis, kinek a kormánya?”, a kormányt képviselő ágazat úgy zárta le ezt a fölüljárót  itt egy vasúti megálló is van, amely az elővárosi vasút okán egyre inkább nagy forgalmat bonyolít le; különösen a reggeli csúcsforgalomban elővárosi vasútként is működik, de nemzetközi vonal, három pár sín is van ezen a megállón , hogy nem egyeztetett a helyi önkormányzattal, nem egyeztetett a helyi lakossággal, kitett egy táblát, hogy életveszélyes, és nem lehet átjárni rajta.

(15.50)

Ebben az ügyben fordultam írásban, nem politikai ügyet csináltam belőle, korrektül kérdeztem, és mellékleteket raktam hozzá. Elutasították az ottani emberek kérését, igényét és azt a lehetőséget, hogy a jövőben szabályos körülmények között lehessen használni, hiszen a megálló egy középen lévő, két sín közötti állomás, tehát gyakorlatilag a felüljárón keresztül lehet csak megközelíteni. Ennek a felüljárónak a bezárása azt jelenti, hogy most a sínek között botorkálnak az emberek, kisgyerekek és mindenki egyéb. Hát, egy gondoskodó vagyonkezelő, egy gondoskodó kormány nem teheti meg, hogy nem is egyeztet, és még ráadásul azt írták, hogy életveszélyes a felüljáró, nem kívánják felújítani, el fogják bontani. Ez azt fogja jelenteni valószínűleg, hogy ez a vasúti megálló, amely több mint száz éve szolgálja Rákospalotát, a vasúti síneken keresztül fog működni. Tekintve, hogy nemzetközi vonal, úgy gondolom, felelős kormány ezt nem teheti meg, de mégse szeretnék ezt felújítani.

Például a Budapest-Belgrád vasútvonal kapcsán felvettünk 700 milliárd hitelt arra, hogy ott egy soha meg nem térülő vasutat építsünk, de itt talán 50 millió is elegendő lenne egy gyalogos-felüljáró megépítésére. Egy gondoskodó kormánynak kell hogy legyen 50 milliója egy olyan építményre, amelyet száz év óta üzemeltetnek, és amely az Újpest és Rákospalota közötti hidat is jelenti egyben. Köszönöm szépen. (Taps a DK soraiban.)




Felszólalások:  Előző  221  Következő    Ülésnap adatai