Bizottsági arcképcsarnok

Készült: 2024.04.28.10:46:12 Dinamikus lap

Felszólalás adatai

159. ülésnap (2020.10.26.), 209. felszólalás
Felszólaló Dudás Róbert (Jobbik)
Beosztás  
Bizottsági előadó  
Felszólalás oka napirend utáni felszólalás
Videó/Felszólalás ideje 5:17


Felszólalások:  Előző  209  Következő    Ülésnap adatai

A felszólalás szövege:

DUDÁS RÓBERT (Jobbik): Köszönöm a szót, elnök úr. Tisztelt Országgyűlés! Tisztelt Képviselőtársak! Az, hogy egy ország odafigyeljen a jövőjére, megtegyen mindent annak érdekében, hogy értelmes, értékes és jövőt építő társadalmat hozzon létre, számos szempontot kell figyelembe venni, ezek közül pedig az egyik legfontosabb az oktatás. Abban az esetben, ha gyermekeinknek megadunk mindent az oktatás terén, akkor bizton vallhatjuk, hogy sokat tettünk a jövőnkért, Magyarország jövőjéért. Az oktatás minősége mellett fontos viszont az is, hogy milyen keretek között, milyen minőségben tud folyni ez az oktatás, és ki kell hogy jelentsük, ezen a területen van bőven teendőnk. Lehet, hogy számos dologban a kormánnyal nem értünk egyet, ugyanakkor azt gondolom, hogy ezzel nincsen baj, sokkal inkább azzal van a baj, ha nem halljuk meg egymás hangját, és a konklúziót leszűrve nem vonjuk le azokat a következtetéseket, hogy merre építsük ezt a jövőt. Most viszont én nem az oktatásra mint szakmai kérdésre szeretnék kitérni, hanem azokra a körülményekre, amelyek jelenleg az oktatásban vannak. Az elmúlt években többször emeltem fel a szavamat a vidéki oktatás érdekében, egyes intézmények felújítása, míg mások magára hagyása kapcsán. Most sem tudok mást mondani, mint ahogy mindig is fogalmaztam: minden segítséget meg kell adni az oktatásnak, az oktatási intézményeknek, azokat kell támogatni, amelyek jól működnek, és nem pedig azokat, amelyek egyébként, már a felújítás előtt is tudvalevő, hogy egy-két, maximum három éven belül esetleg bezárnak, azokat pedig esetleg nem újítják fel mostanában, amelyekre égető igény lenne.

Egy intézményt szeretnék most kiemelni, és az ő példáján bemutatni a rendszer hiányosságait. Nem bírálatot megfogalmazva szeretném ezt hangsúlyozni, sokkal inkább mindenkit arra buzdítva, hogy közösen találjunk rá megoldást.

1982-ben nyitotta meg kapuit Gyöngyösön a Kálváriaparti Általános Iskola, ami abban az időben egy kiemelten modern intézmény volt, és mindenki, aki csak tudta, örömmel íratta be ide a gyermekét. A vonzerő semmit sem kopott, köszönhető ez a kiváló oktatásnak, az oktatók magas szintű munkájának, az oktatás színvonalának, és mindenkinek, aki igyekezett valamit hozzátenni ezen intézmény működéséhez. Azonban mindez nem mondható el az épületről, annak energetikájáról, egyes esetekben statikájáról, sőt jelen állás szerint a mai nap már a biztonságáról sem.

Hosszan lehetne sorolni és keresni a felelősöket, kik mit tettek az elmúlt 38 évben, és kik mit nem tettek meg. Azt gondolom, hogy ezzel viszont a megoldáshoz nem jutunk el. Le kell ülni, és meg kell találni azt a megoldást, hogy ennek a patinás iskolának elkezdődjön a felújítása, hogy az oktatás tovább tudjon folyni.

Jelenleg 476 gyermek jár az iskolába, ami nem pusztán Gyöngyösön jelent vonzerőt, hanem a térség számos településéről érkeznek ide nap mint nap gyermekek. Az épülethez még hozzátartozik egy közétkeztetést biztosító konyha, és egy szakmunkásképző intézet, a kollégiumával együtt. Ezáltal nyugodtan kijelenthető, hogy ezer vagy annál több embert is érint ennek az intézménynek a működése avagy nem működése. Jelen helyzetben viszont nem működik jól, sőt küszöbön áll, hogy egyáltalán ne működjön, akár több száz család életét megkeserítve ezzel.

1982-ben készült el minden mással együtt értelemszerűen a fűtési rendszer is, ami már olyan szinten amortizálódott le, hogy iskolaszünetet is el kellett rendelni. A jelenlegi négy égőfejből mindössze egy működik, és itt még meg kell említenem az omladozó falakat, a lépcsőházban a leeső vakolatot, a már nem nyitható nyílászárókat az öltözőkben, hiányos fali és padlóburkolatokat. Ez elfogadhatatlan. Jelen helyzetben pedig, amikor a szülőknek már alig van szabadsága, és iskolaszünetet kell elrendelni, egyszerűen a szülők  még egyszer mondom, több száz családot érintően  ezt nem tudják megtenni. S mi lesz a következő? Meddig várunk a felújítással? Addig, míg, ne adj’ isten, tragédia nem történik a leomló vakolatból és más hiányosságokból? Először a 2016-os országos költségvetéshez nyújtott be a Jobbik költségvetési módosítót, majd a ’17-eshez is, és most nem sorolom, hogy számos alkalommal nyújtottunk be energetikai korszerűsítés kapcsán költségvetési módosítót. Ezt évről évre lesöpörték, ami nagyon nagy probléma, és jelen helyzetben ott állunk, hogy küszöbön áll az iskola leállása.

Tavaly egy Heves megyei közgyűlési ülésen is szóba került ez, ahol a KLIK megyei tankerületi vezetője azt mondta, hogy ők nem tudnak erre forrást biztosítani, erre kormányzati forrás kell. Arra szeretném kérni nagy tisztelettel a kormányzat tagjait  az általam most elmondottakat írásban is be fogom adni , hogy vegyék észre, hogy a 24. órában vagyunk. Ez nem pártérdek, ez nem városérdek, ez nem kormányérdek, ez a gyermekek, szülők, a társadalom és az oktatás érdeke. Nyújtsanak segítséget, kérem, mert nagy szükség van rá. Köszönöm szépen, elnök úr.

(15.20)




Felszólalások:  Előző  209  Következő    Ülésnap adatai