Bizottsági arcképcsarnok

Készült: 2024.05.14.19:17:12 Dinamikus lap

Felszólalás adatai

81. ülésnap (2023.10.09.), 233. felszólalás
Felszólaló Lázár János (Fidesz)
Beosztás építési és közlekedési miniszter
Bizottsági előadó  
Felszólalás oka kérdés megválaszolva
Videó/Felszólalás ideje 2:13


Felszólalások:  Előző  233  Következő    Ülésnap adatai

A felszólalás szövege:

LÁZÁR JÁNOS építési és közlekedési miniszter: Köszönöm szépen a kérdést. Tisztelt Elnök Úr! Tisztelt Képviselőtársaim! Már azt hittem, hogy kimaradok abból a migránsmunkáshullámból, amivel itt össze-migránsmunkásozzák az egész kormányt.

Az igazság az, hogy eddig még nem jutott eszembe, hogy ha esetleg hiányoznak buszsofőrök vagy mozdonyvezetők, azokat valahonnan a világ másik végéből gyűjtsük össze. Én egy másik utat járok, amióta a közlekedési tárcát vezetem. Örömmel jelenthetem képviselő úrnak, hogy legközelebb engem nem kell szóba hoznia a tekintetben, hogy a munkavállalók milyen megbecsülésben részesülnek, tekintettel arra, hogy a MÁV-Volán-csoportban 35 szakszervezet van, és az év elején, illetve az elmúlt év végén egy nagyon jó megállapodást kötöttek a szakszervezetek a tárcámmal. 53 ezer forint volt a béremelés összege. Ez azt jelenti, hogy az 57 ezer emberből 91 százaléknak legalább 10, 65 százaléknak pedig több mint 15 százalékos béremelésre került sor. Amikor átvettem a tárca vezetését, akkor a 400 ezer forintot nem haladta meg a havi bérátlag, most pedig, 2023 augusztusában az összesített adatok szerint 550 ezer forint az átlagbér a MÁV-Volán-csoportnál, ami a nemzetgazdasági átlagot végleg elérte ezzel a bérmegállapodással, hiszen kiegészítettük az év végi premizálást, valamint a SZÉP-kártyához is hozzájárultunk jelentős mértékben.

Tehát azt tudom önnek jelenteni, hogy a MÁV-Volán-csoport olyan béremelésben részesült, ami a nemzetgazdaság teljesítőképességével arányos, tekintettel volt a bérlemaradásra, a bérfölzárkóztatás volt a cél, az ottani munkavállalók megbecsülése. És azért  mint ahogy ebben a Házban ma már elmondtam , mert a mai közlekedési rendszert, ahogy ön pontosan fogalmazott, döntő mértékben ez az 57 ezer ember tartja mozgásban. Nekik köszönhető, hogy úgy működik a rendszer, ahogy ilyen rossz infrastrukturális körülmények között működik, és ezért hálásaknak kell lennünk. S nem helyes, ha valaki az ott dolgozók teljesítményét próbálja támadni.

A jövőben is az a célom, hogy a szakszervezetekkel az együttműködést megőrizzem. A kifejezetten jó együttműködésünk gyümölcse az, hogy mostanában nem olvassa a szakszervezetek nyilatkozatait a MÁV körül zajló vitákban. (Taps a kormánypártok soraiban.)




Felszólalások:  Előző  233  Következő    Ülésnap adatai