Bizottsági arcképcsarnok

Készült: 2024.04.28.10:33:50 Dinamikus lap

Felszólalás adatai

23. ülésnap, 66. felszólalás
Felszólaló Dr. Csillag István
Felszólalás oka interpelláció szóban megválaszolva
Beosztás gazdasági és közlekedési miniszter
Bizottsági előadó  
Felszólalás ideje 3:32

Felszólalások:  <<  66  >>    Ülésnap adatai

A felszólalás szövege:

DR. CSILLAG ISTVÁN gazdasági és közlekedési miniszter: Tisztelt Elnök Asszony! Tisztelt Országgyűlés! Tisztelt Képviselő Úr! Az ön kérdése nagyon érdekes helyzetet próbál megvilágítani. Az MSZP-SZDSZ-kormány '94-98 között hozott egy olyan kormányhatározatot '97-ben, amely elhatározta, hogy hol, milyen ponton és hogyan kell összecsatlakoznia a különböző, egyébként helsinki korridorok megvalósítása érdekében a horvát, szlovén, illetőleg a magyar autópálya-építkezéseknek. Ezért az a figyelemre méltó konferencia, amelyen ön részt vett Letenyén, nyilván ennek az akkori kormány által elhatározott kormányhatározatnak a végrehajtása elősegítése érdekében jött létre, és nem fordítva.

Ugyanezt a munkát, amikor elkezdhette volna az ezt követő, Fidesz vezette kormány, átnyújtottak egy kormányhatározatot mindazoknak, akiket illetett '99-ben, de ténylegesen ezeknek a munkáknak a feltételei - annak ellenére, hogy ilyen konferenciák és a gőzerő ott volt - sajnos nem indultak meg. A szerződést, amit ön említ, aláírhatták volna, semmilyen akadálya nem volt. Nem írták alá, és ezért ezek a munkák nem is indultak el.

Arról szeretném megnyugtatni, hogy a mi kormányunk tiszteli a hatályban levő törvényeket. A hatályban levő törvények - bármennyire is önnek nem tetszik, például a közbeszerzési törvény - egy olyan eljárást írnak elő, amelynek eredményeképpen most már a tervek, a megteremtett finanszírozási feltételek - hiszen ezek nem voltak meg korábban - arra engednek bennünket nagyon határozottan nem következtetni, hanem annak a bejelentésére köteleznek bennünket, hogy el fognak indulni, méghozzá három irányból ezen az útszakaszon az építkezések legkésőbb jövő tavasszal, ha nagyon korán tudjuk a különböző pályázatokat felbontani, akkor már idén ősszel. A három irány: a szlovén és a horvát határátkelési ponttól Letenye felé, ez kettő egyidejűleg; a másik pedig az M7-es, M70-es, amely föntről közelíti, és így tudjuk azt a meglehetősen hosszú késedelmet, amit az előző négy évben szenvedtünk el, nagyjából másfél év alatt behozni. Az összes többi persze rendben van, mert a gőzerő ott lesz, gondolom, mint eddig is, az összes többi ott van, a markológépek dolgoznak; ahogy az önök négy éve alatt a markolásban valóban nem volt hiány (Derültség és szórványos taps a kormánypártok soraiból.), most már a gépek is ott lesznek.

Szeretném elmondani, hogy az az autópálya-építés, amiről ön most beszél, azért is fontos, mert megállapodás jött létre az orosz közlekedési kormányzattal is arról, hogy ezt a folyosót hogyan fogjuk tudni igénybe venni vasúton és közúton egyaránt.

Kérem a képviselő úrtól a válaszom elfogadását. (Taps a kormánypártok soraiban.)

 

Felszólalások:  <<  66  >>    Ülésnap adatai