Bizottsági arcképcsarnok
Felszólalás adatai
23. ülésnap, 66. felszólalás | |
---|---|
Felszólaló | Dr. Csillag István |
Felszólalás oka | interpelláció szóban megválaszolva |
Beosztás | gazdasági és közlekedési miniszter |
Bizottsági előadó | |
Felszólalás ideje | 3:32 |
Felszólalások: << 66 >> Ülésnap adatai
A felszólalás szövege:
DR. CSILLAG ISTVÁN gazdasági és közlekedési miniszter: Tisztelt Elnök Asszony! Tisztelt Országgyűlés! Tisztelt Képviselő Úr! Az ön kérdése nagyon érdekes helyzetet próbál megvilágítani. Az MSZP-SZDSZ-kormány '94-98 között hozott egy olyan kormányhatározatot '97-ben, amely elhatározta, hogy hol, milyen ponton és hogyan kell összecsatlakoznia a különböző, egyébként helsinki korridorok megvalósítása érdekében a horvát, szlovén, illetőleg a magyar autópálya-építkezéseknek. Ezért az a figyelemre méltó konferencia, amelyen ön részt vett Letenyén, nyilván ennek az akkori kormány által elhatározott kormányhatározatnak a végrehajtása elősegítése érdekében jött létre, és nem fordítva.
Ugyanezt a munkát, amikor elkezdhette volna az ezt követő, Fidesz vezette kormány, átnyújtottak egy kormányhatározatot mindazoknak, akiket illetett '99-ben, de ténylegesen ezeknek a munkáknak a feltételei - annak ellenére, hogy ilyen konferenciák és a gőzerő ott volt - sajnos nem indultak meg. A szerződést, amit ön említ, aláírhatták volna, semmilyen akadálya nem volt. Nem írták alá, és ezért ezek a munkák nem is indultak el.
Arról szeretném megnyugtatni, hogy a mi kormányunk tiszteli a hatályban levő törvényeket. A hatályban levő törvények - bármennyire is önnek nem tetszik, például a közbeszerzési törvény - egy olyan eljárást írnak elő, amelynek eredményeképpen most már a tervek, a megteremtett finanszírozási feltételek - hiszen ezek nem voltak meg korábban - arra engednek bennünket nagyon határozottan nem következtetni, hanem annak a bejelentésére köteleznek bennünket, hogy el fognak indulni, méghozzá három irányból ezen az útszakaszon az építkezések legkésőbb jövő tavasszal, ha nagyon korán tudjuk a különböző pályázatokat felbontani, akkor már idén ősszel. A három irány: a szlovén és a horvát határátkelési ponttól Letenye felé, ez kettő egyidejűleg; a másik pedig az M7-es, M70-es, amely föntről közelíti, és így tudjuk azt a meglehetősen hosszú késedelmet, amit az előző négy évben szenvedtünk el, nagyjából másfél év alatt behozni. Az összes többi persze rendben van, mert a gőzerő ott lesz, gondolom, mint eddig is, az összes többi ott van, a markológépek dolgoznak; ahogy az önök négy éve alatt a markolásban valóban nem volt hiány (Derültség és szórványos taps a kormánypártok soraiból.), most már a gépek is ott lesznek.
Szeretném elmondani, hogy az az autópálya-építés, amiről ön most beszél, azért is fontos, mert megállapodás jött létre az orosz közlekedési kormányzattal is arról, hogy ezt a folyosót hogyan fogjuk tudni igénybe venni vasúton és közúton egyaránt.
Kérem a képviselő úrtól a válaszom elfogadását. (Taps a kormánypártok soraiban.)
Felszólalások: << 66 >> Ülésnap adatai