Bizottsági arcképcsarnok

Készült: 2024.04.29.10:13:24 Dinamikus lap

Felszólalás adatai

122. ülésnap (2004.02.16.), 122. felszólalás
Felszólaló Manninger Jenő (Fidesz)
Beosztás  
Bizottsági előadó  
Felszólalás oka elhangzik az interpelláció/kérdés/azonnali kérdés
Videó/Felszólalás ideje 2:18


Felszólalások:  Előző  122  Következő    Ülésnap adatai

A felszólalás szövege:

MANNINGER JENŐ (Fidesz): Igen. Köszönöm szépen. Tisztelt Miniszter Úr! Ismét az M5-ösről van szó. Szívesen kérdeztük volna természetesen akár a közlekedési miniszter urat is, hiszen ő nyilván jobban tudja, hogy mi történt a tárcájánál az elmúlt két hónapban, miért változott meg az eredeti konstrukció, és miért került ennyibe az M5-ös.

Azért azt hadd említsem meg, ha már a miniszter úr az előzőekben említette az M5-öst, hogy nagy elegánsan elfeledkezett egy tényről, miszerint 1994-ben Lotz Károly írta alá azt az üzemeltetési hozzájárulást, amely miatt egészen 2004-ig nem lehetett érdemben tárgyalni a szerződés módosításáról. Tehát valóban, el kell ismerni, hogy 2003-2004-ben nyílt lehetőség az M5-ös megvásárlására, ezért a Fidesz támogatta is azt az elképzelést, ami korábban elhangzott, hogy körülbelül 70 milliárdért megvásárolnák, kifizetnék a hiteleket, és valóban, úgy, ahogy idézte Fónagy János miniszteri nyilatkozatát, körülbelül 120 milliárdért a hitelekkel együtt ki lehetne vásárolni. Igen ám, de nem ez történt, mint ismeretes, hanem az történt, hogy más lett a nóta vége. Különböző számítások is vannak rá, a legóvatosabb számítások szerint is több száz milliárdért sikerült ezt az autópályát kivásárolni.

Ennek ellenére örülünk neki, hogy végre matricás lesz az autópálya és az a rendszer, amit az Orbán-kormány elkezdett, és hogy emlékeztessem a miniszter urat, az M1-est annak idején az Orbán-kormány vásárolta meg. Tehát ahol lehetett, megtettük ezt a lépést, ahol nem lehetett, az M5-ösön, ott nem tudtuk megtenni. Önök most megtették, de ilyen áron.

Volt olcsóbb ajánlat is, tehát ha a számháborút esetleg valaki nem értené, hogy önök miért nem 120 milliárdért, hanem miért 600 milliárdért vették meg, elmondhatjuk, hogy volt olcsóbb ajánlat, a TriGránit 150 milliárddal olcsóbban vette volna meg az autópályát, ahogy sikerült eladni. (Varga Mihály: Ebből lesz a kampányköltség!)

A kérdésem tehát, ki a felelős azért, hogy végre megvették az autópályát, de ilyen áron. Hová tűnnek a százmilliárdok? Mi lesz ezzel? Ki fogja ezt megfizetni a következő években? (Varga Mihály: Ebből a kampány nem jött volna ki! - Szórványos taps a Fidesz soraiból.)




Felszólalások:  Előző  122  Következő    Ülésnap adatai