Bizottsági arcképcsarnok

Készült: 2024.04.27.10:27:28 Dinamikus lap

Felszólalás adatai

236. ülésnap (2001.11.06.), 175. felszólalás
Felszólaló Dr. Bogár László
Beosztás a Miniszterelnöki Hivatal politikai államtitkára
Bizottsági előadó  
Felszólalás oka interpelláció szóban megválaszolva
Videó/Felszólalás ideje 3:02


Felszólalások:  Előző  175  Következő    Ülésnap adatai

A felszólalás szövege:

DR. BOGÁR LÁSZLÓ, a Miniszterelnöki Hivatal államtitkára: Köszönöm a szót, elnök úr. Tisztelt Ház! Tisztelt Képviselő Úr! Ön nagyon drámainak mutatta be a helyzetet. Szeretném megnyugtatni, hogy messze nincs szó effajta drámaiságról.

 

 

(14.30)

 

Az kétségtelen, hogy a Lufthansa Technik megjelenése jelent kihívást, de semmiképpen nem jelent fenyegetést, ahogyan ön próbálta itt ebben az elemzésében elmondani az Aeroplex Kft.-re. Az elmúlt években ugyanis az Aeroplex forgalmának 85 százalékát a Malév megrendelései adták, és ezen a téren a jövőben sem lesz változás. A Malév továbbra is csak és kizárólag az Aeroplexnél végezteti az egész flottájának a karbantartását és persze a nagyjavításokat is.

Túlzó a képviselő úr azon aggodalma is, hogy az új vállalathoz kerül át az Aeroplexnél rendelkezésre álló szinte teljes kapacitás és szaktudás. Erről szó sincs, az Aeroplex szakszolgálati engedéllyel rendelkező mérnökeinek, illetve technikusainak a száma 450 fő, míg a Lufthansa Technik ilyen minősítésű szakemberigénye körülbelül 40 fő. Tehát ebből is látszik, hogy a két vállalat semmiféleképpen nincsen egy súlycsoportban. Tekintve, hogy a Malév racionalizálásával összefüggésben - éppen a légi közlekedés egész világon kialakuló válsága nyomán - az Aeroplexnél mindenféleképpen szükség van, illetve lesz létszámcsökkentésre, bizonyos értelemben véve az új cég létrehozása még segíti is azt, hogy ezek az emberek, akiknek azért elég sajátos, speciális szakképzettségük van, az új cégnél el tudjanak helyezkedni. A két szervezet a jövőben tehát sokkal inkább egymást kiegészítő, tehát komplementer jellegű és sokkal kevésbé kompetitív, tehát egymással versengő, netán az Aeroplex tevékenységét komolyan veszélyeztető volna. A két szervezet tehát ilyen értelemben véve a jövőben is, azt gondolom, minden különösebb veszély és kihívás nélkül együtt tevékenykedhet.

A Lufthansa Technik kizárólag nagyjavításokat végez, természetesen a Malév flottáját kivéve. A Légiforgalmi és Repülőtéri Igazgatóság szétválasztása egyébként - ezt ön is tudja - több éve napirenden van. A napi működés során ugyanis számos problémát okoz, hogy az LRI költségvetési szervként, a Malév pedig nyereségorientált részvénytársaságként működött. Hogy az ebből fakadó problémákat szemléltessem, elég arra utalnom, hogy az LRI-nek a mai szervezeti formájában például nincs nyilvános mérlege, valamint a gazdasági társaságokra vonatkozó elszámolási és tájékoztatási kötelezettsége.

Kérem tehát a képviselő urat, higgye el, hogy a kormány a magyar polgári légi közlekedésben tiszta, átlátható viszonyokat kíván csupán létrehozni abból a célból, hogy a nemzetközi repülőtér és a nemzeti légitársaság is helyt tudjon állni abban a rendkívül nehéz helyzetben, amely ma a világ egész légi közlekedését jellemzi.

Köszönöm a figyelmet. (Taps a kormánypártok soraiban.)

 




Felszólalások:  Előző  175  Következő    Ülésnap adatai