Bizottsági arcképcsarnok

Készült: 2024.05.14.17:11:09 Dinamikus lap

Felszólalás adatai

262. ülésnap (2017.11.28.), 136. felszólalás
Felszólaló Pogácsás Tibor (Fidesz)
Beosztás Belügyminisztérium államtitkára
Bizottsági előadó  
Felszólalás oka felszólalás
Videó/Felszólalás ideje 2:35


Felszólalások:  Előző  136  Következő    Ülésnap adatai

A felszólalás szövege:

POGÁCSÁS TIBOR belügyminisztériumi állam­titkár: Köszönöm a szót, elnök úr. Tisztelt Or­szág­gyűlés! Tisztelt Ház! Az elektronikus ügyintézés és a bizalmi szolgáltatások általános szabályairól szóló 2015. évi CCXXII. törvény értelmében jövő év január 1-jétől a törvény hatálya alá tartozó széles körű szervi hatállyal megindul az elektronikus ügyintézés bizto­sí­tása. A természetes személy ügyfelek jogosultak, a gaz­dálkodó szervezetek, jogi képviselők pedig köte­le­zet­tek lesznek az elektronikus kapcsolattartásra. A törvény széles körben határozza meg az elektronikus ügyintézés biztosítására köteles szerveket, azon szer­ve­ket, ahol eljárhatunk, illetve egyes szereplők köte­le­sek eljárni elektronikusan. Ezek közé tartoznak az államigazgatási szervek, az önkormányzatok, a bíró­sá­gok, az ügyészségek, a közjegyzők, a köztestületek, végrehajtók, az ombudsman, az MNB és még egyes szolgáltatók is.

Látszik az, hogy széles körű az alanyi hatály, és ez magával vonzza azt is, hogy ezek az alanyok eltérő lehetőségekkel rendelkeznek. A szolgáltatás nyújtá­sá­hoz szükséges informatikai feltételeket, prog­ra­mo­kat és az úgynevezett szabályozott elektronikus ügyin­tézés szolgáltatásokat a kormány elkészítette, de ezenkívül ezeknek a szervezeteknek rendel­kez­ni­ük kell a megfelelő minőségű informatikai infra­struktúrával és az egyedi igényeknek megfelelő szak­rendszerekkel is. Az eltérő költségvetési helyzet, a felkészülés egyedi és sajátságos jellege miatt elő­for­dulhat, hogy egyes fejlesztések, beszerezések nem állnak készen határidőre. Mindezek okán a kormány elfogadja ezt a helyzetet, illetve helyesnek tartja azt, hogy a felkészültség szintjét a kormány felmérje, és ahol egyébként önhibájukon kívül akadályozottság áll elő, azon szervezetek esetében átmeneti időre felmentést adjon az elektronikus ügyintézés teljes körű bevezetése alól.

Ez az eltérő felkészültség persze nem adhat alapot arra, hogy az elektronikus ügyintézés alól, ennek a feltételrendszernek a kialakítása alól kike­rül­jenek szervezetek, arra kell törekedni, hogy a fel­mentett szerv azon ügyekben, ahol már a rendszerei készen állnak, biztosítsa az e‑ügyintézést. Termé­sze­te­sen a felmentés nem lehet hosszú határidejű, azt szeretnénk, ha minél gyorsabban teljes körben az elek­tronikus ügyintézés bevezetésre, illetve elter­je­dés­re kerülne. Éppen ezért a kormány a javaslatot támo­gatja. Köszönöm szépen. (Taps a kor­mány­pártok soraiban.)




Felszólalások:  Előző  136  Következő    Ülésnap adatai