Bizottsági arcképcsarnok

Készült: 2024.04.28.13:21:14 Dinamikus lap

Felszólalás adatai

192. ülésnap (2012.05.21.), 367-369. felszólalás
Felszólaló Dr. Kiss Sándor (Jobbik)
Beosztás  
Bizottsági előadó  
Felszólalás oka felszólalás
Videó/Felszólalás ideje 6:36


Felszólalások:  Előző  367 - 369  Következő    Ülésnap adatai

A felszólalás szövege:

DR. KISS SÁNDOR (Jobbik): Köszönöm a szót, elnök úr. Először a bizottsági ajánlás 64. pontjához szeretnék hozzászólni, ahol a gyógyászati segédeszközök kérdéskörére tettem módosító javaslatot. Beszélve az illetékesekkel, ők arról tájékoztattak, hogy tulajdonképpen 2002 óta nem volt a gyógyászati segédeszközök körében árrendezés, tehát a gyártók egyszerűen nem jönnek ki abból az árból, amennyi a támogatás alapjául elfogadott ár, és úgy rendelkezik a törvény, hogy 5 százalékkal térhet el a forgalmazó a tb által elfogadott ártól. Most ezt az 5 százalékot, amit természetesen érvényesíteni fognak majd a forgalmazók, teljes mértékben a beteg téríti meg, hiszen a gyógyászati segédeszközhöz nyújtott ár egy fix ár. Tehát úgy gondolom, ez mindenképpen azt mutatja, hogy a gyógyászati segédeszközökhöz több támogatás nem lesz.

Majd az egyes adótörvények módosításáról szóló törvényben, amit majd ezután tárgyalunk, teszünk javaslatot arra, hogy a kormányzat a gyógyászati segédeszközök áfáját a 27 százalékról csökkentse legalább a tb által támogatott gyógyászati segédeszközök esetén. Tehát ez mindenképpen szükséges lenne, azért, hogy a gyógyászatisegédeszköz-kasszát valamilyen módon tartani lehessen.

Az 57. ajánlási pontban arra tettem volna javaslatot, hogy a gyógyszerközvetítők fogalmát, amit egyébként nem tud senki, hogy tulajdonképpen ki az a gyógyszerközvetítő, és ki lesz, ezt ne kormányrendeletben szabályozzák, hanem törvényben. Már az általános vita során kitértem arra, hogy a gyógyszerész-társadalmat nagyon aggasztja ez a gyógyszerközvetítő fogalom, tehát nem tudjuk, hogy ki az, és veszélyezteti azt a gyógyszerellátási biztonságot, ami most Magyarországon van. Előfordulhat az, ami egyébként Nyugat-Európában már egyre több esetben előfordul, amikor is a jogszerű, legális gyógyszerforgalmi körben, tehát a gyógyszerforgalmazás során hamis gyógyszerek és egészségre ártalmas gyógyszerek kerülhetnek a betegekhez. Tehát mindenképpen kérjük a kormányzatot, amennyiben nem fogadja el a módosító javaslatunkat, semmiképpen ne hozzanak úgy kormányrendeletet, hogy előtte a szakmával a legmesszebbmenőkig nem egyeztetnek.

A 70. ajánlási pont, amit Kovács és Ódor képviselőtársaim nyújtottak be, ez egy nagyon érdekes módosító javaslat, amit egyébként most fedeztem fel igazából. Tehát itt arról van szó, hogy a fekvőbeteg-ellátó intézetek intézeti gyógyszertárat hozhatnak létre, amelyek a lakosságot is közvetlenül kiszolgálhatják. Most államosították, állami tulajdonba, állami fenntartás alá vonták a kórházakat, és ezen kórházak kebelén intézeti gyógyszertárak működhetnek, és működnek is. Ez itt most összefügg a 65. ajánlási ponttal, ahol arra tesznek ajánlást, ott egyébként felsorolva, hogy milyen kritériumoknak kell megfelelniük ezen közvetlen lakossági forgalmat lebonyolító gyógyszertáraknak, és azt mondják, hogy csak 2014. január 1-jétől kell megfelelni.

Tehát úgy gondolom, ez nem helyes, elmondom, miért. Tehát itt pontosan fel van sorolva, hogy mik azok a kritériumok, és van egy ilyen, hogy a kórház gyógyszerellátását elkülönítve kell megjeleníteni az intézeti gyógyszertár gyógyszerforgalmában. Itt tehát felmerül az a veszély, hogy tulajdonképpen a lakossági forgalmat lebonyolító intézeti gyógyszertár egybefonódik a kórház gyógyszertárával, mert e szerint a módosító javaslat szerint ez van. Itt hozzátenném, hogy egy kapcsolódó módosító javaslatot nyújtottak be Tukacs képviselőtársamék, ahol ezt a 2014. január 1-jét ők kitolnák 2015. január 1-jére.

(22.10)

Tehát semmiképpen nem tudjuk támogatni azt, hogy a lakossági forgalmat lebonyolító intézeti gyógyszertár összefonódjon a kórház gyógyszertárával, tehát ezt mindenképpen gondolja át a kormányzat, és csodálkozom, hogy ezek szerint, ha egyáltalán történt egyeztetés, akkor a gyógyszerészkamara ehhez hozzájárult és erre áldását adta.

Nem tudom, kapcsolódó módosítóhoz lehet, hogy nem ebben a körben kellene hozzászólni, én viszont mégiscsak megemlíteném az 57. számon futó kapcsolódó módosító javaslatot, amely arról szól, hogy egy szarvasi fekvőbeteg-szakorvosi intézetet, amelyet állami kezelésbe vettek április 30-án, június 30-án, ha jól emlékszem, visszakerül újra önkormányzati kezelésbe. Tehát most nem tudom, hogy mennyire átgondolt az egészségügyi kormányzatnak ez a törvényalkotási folyamata, de ez úgy van, hogy egyszer állami kezelésbe vesszük, meggondoljuk magunkat, és egy hónap múlva pedig visszaadjuk önkormányzati kezelésbe. Tehát azt szeretném, ha államtitkár úr választ adna erre, hogy hogyan történt ez. Majd mindjárt mondom, hogy melyik kapcsolódó módosító javaslatot... (Az elnök csengetéssel jelzi az időkeret leteltét.)

ELNÖK: Képviselő úr, egy pillanat. Kéri egy perccel meghosszabbítani a felszólalást? (Dr. Kiss Sándor: Jó, köszönöm.) Lehet egy perccel, csak annyit jelzek, hogy a kapcsolódó módosító indítvány nincs szorosan az ajánlati sorban, de természetesen szólhat róla nyugodtan. Tehát egy perccel meghosszabbítom.

DR. KISS SÁNDOR (Jobbik): Jó, én megkérném államtitkár urat, hogy magyarázza ezt meg nekünk, hogy a Révész Máriusz képviselőtársam módosító javaslatához benyújtott kapcsolódó módosító javaslatot tulajdonképpen mi idézte elő. Mert nyilván a kapcsolódó módosító javaslatról már nem fogunk tárgyalni, de ez a kapcsolódó nyilván szorosan kapcsolódik a rendes módosító javaslathoz.

Köszönöm. (Taps a Jobbik soraiban.)




Felszólalások:  Előző  367 - 369  Következő    Ülésnap adatai