Bizottsági arcképcsarnok

Készült: 2024.05.13.21:07:01 Dinamikus lap

Felszólalás adatai

23. ülésnap (2002.10.01.), 93. felszólalás
Felszólaló Papp József (MSZP)
Beosztás  
Bizottsági előadó  
Felszólalás oka elhangzik az interpelláció/kérdés/azonnali kérdés
Videó/Felszólalás ideje 2:21


Felszólalások:  Előző  93  Következő    Ülésnap adatai

A felszólalás szövege:

PAPP JÓZSEF (MSZP): Köszönöm, elnök úr. Tisztelt Miniszter Úr! Csorna egy 11 ezer lakosú kisváros Nyugat-Dunántúlon, két európai közlekedési folyosó találkozásánál. Városunk központján halad át - óriási környezeti terhelést és közlekedésbiztonsági kockázatot jelentve - a 85-ös és a 86-os főutak közös szakasza.

 

(11.50)

 

A két főútvonal a város keleti határán csatlakozik egymásba, és a nyugati végén válnak szét. A rendkívül forgalmas közös szakasz a városközponton halad keresztül. A M1-es autópálya megépítése nem csökkentette érzékelhetően a forgalmi terhelést. A megye két közlekedési tengelye halad keresztül a városunkon, amik európai közlekedési folyosók is egyben. A 85-ös számú főútvonal a Győrt Sopronnal összekötő főút, ami hagyományosan nagy forgalmat bonyolít. A belföldi járművek mellett a kópházi, a fertődi és mindenekelőtt a soproni határátkelő forgalmát gyűjti össze. Emellett jelentősen növelte a kamionforgalmat az, hogy a Nyugat-Európában vonaton szállított kamionok Sopronban jönnek le a vonatról, és innen már tengelyen, a 85-ös főúton mennek tovább.

A 86-os főút a Rajka-Rédics útvonal, ami az Európai Unió határán kívül, közvetlenül a határ mellett dinamikus forgalomnövekedést mutat. Ez az útvonal az Északi-tengert és az Adriát összekötő út része. Ezen az úton közlekedik leginkább a Rajkánál, de egy részben a Hegyeshalomnál belépő és kilépő forgalom is. A már említett északnyugat-dunántúli határátkelők nagyobb forgalmat bonyolítanak le a statisztikák szerint, mint az összes többi magyar határátkelő együttvéve. Mindez azt eredményezi, hogy a 2001. évi forgalomszámlálási adatok szerint 12 573 jármű/nap terhelés dübörög át a városközpontunkon. A főút közös szakaszának baleseti statisztikája szerint 2000 óta 44 közlekedési baleset történt ezen a rövid szakaszon. A prognózisok szerint 2010-re duplájára nő (Az elnök jelzi az idő leteltét.) ez a forgalom.

A kérdéseim: mikorra számíthatunk legalább a 85-ös főút Győr-Csorna szakaszának kétszer két sávos gyorsforgalmi úttá fejlesztésére (Az elnök jelzi az idő leteltét.), illetve ehhez kapcsolódva vagy a főútfejlesztéstől függetlenül mikor számíthatunk az elkerülő szakasz megépítésére?

Köszönöm. (Taps az MSZP soraiban.)

 




Felszólalások:  Előző  93  Következő    Ülésnap adatai