Bizottsági arcképcsarnok

Készült: 2024.05.15.00:14:33 Dinamikus lap

Felszólalás adatai

218. ülésnap (2017.05.03.), 182. felszólalás
Felszólaló Dr. Homolya Róbert
Beosztás Nemzeti Fejlesztési Minisztérium államtitkára
Bizottsági előadó  
Felszólalás oka Előadói válasz
Videó/Felszólalás ideje 3:11


Felszólalások:  Előző  182  Következő    Ülésnap adatai

A felszólalás szövege:

DR. HOMOLYA RÓBERT nemzeti fejlesztési minisztériumi államtitkár: Köszönöm szépen. Tisztelt Elnök Úr! Tisztelt Országgyűlés! Elsődlegesen a felszólalóknak a részleges támogatást szeretném megköszönni. Elhangzott, hogy nagyon sok esetben előremutató az a szabályozás, az a módosítás, amelyet most benyújtottunk az Országgyűlés elé. Csak nagyon röviden reagálnék.

A reklámtáblák vonatkozásában érdemi változást egyáltalán nem tartalmaz ez a javaslat; annyit, hogy a külterületen elhelyezett jogtalan táblák esetén is lehetővé teszi a bírság kiszabását. Egyéb dolgokban a reklámtáblák szabályozása tekintetében semmiféle változást egyébként a javaslat nem tartalmaz.

A kisvasutak vonatkozásában csak pontosítanék. Azon létesítési engedélyre még van szükség, működési engedélyt nem kell megkérni. Volt egy kis csavar képviselő úr előterjesztésében. Nyilvánvalóan a kisvasúti, erdei vasúti infrastruktúra nem követel meg olyan biztonsági előírásokat, mint egy nagyvasúti. Azt gondolom, hogy ez a féle egyszerűsítés akár a működés, akár a létesítés tekintetében egyértelműen indokolt. Ezek kvázi hivatásforgalomra egyáltalán nem használhatóak, 30-40 kilométer/órával tudnak menni. Az az előírás, ami nagyon sokszor adott esetben drágította ezeket a beruházásokat, azt gondolom, észszerűbb ezeket csökkenteni. Reményeink szerint ebből a 10 milliárd forintból nagyon sok ilyen kisvasút meg fog tudni újulni. Ennek a tervezése egyébként folyamatban van.

A tengelysúlymérő állomás: azt gondolom, ez egy jelentős közlekedésfejlesztési mérföldkő. Csaknem kilencven, nyolcvankilenc darab ilyen állomást fogunk létesíteni. Azt lehet mondani, hogy azokon az útszakaszokon, ahol útdíjat kell fizetni, nagyjából teljes lefedettséget tudunk elérni. Nyilvánvalóan azt az előírást, ami a tengelysúlyterhelésre vonatkozik, számonkérni ránézésre vagy mobil tengelysúlymérő állomások telepítésével, azt gondolom, hogy hatékonyan ezt az ellenőrzést végrehajtani nem lehet. Úgyhogy reményeink szerint ennek a programnak a megvalósításával és a beüzemelésével a közúti fuvarozás szabályosságát és közútjaink védelmét nagymértékben fogjuk tudni fokozni.

Útfejlesztés vonatkozásában sokszor el szoktam mondani, 2022-ig csaknem 2500 milliárdnyi forrással rendelkezünk útfejlesztés vonatkozásában. Azt gondolom, hogy egy kormány sem tudott megvalósítani ennyi idő alatt ilyen nagy mértékű közlekedésfejlesztést. Ennyi pénzből egyébként a korábbi szocialista-szabad demokrata kormányok végrehajtottak egy M6-os és egy M5-ös építést PPP-ből, ami ugyanennyibe kerül egyébként 2037-ig. Ez körülbelül 300 kilométerre vonatkozik. Egyébként az útjainkat pedig felújítjuk. A tavalyi évben körülbelül 70 milliárd, az idei évben pedig 100 milliárd forint áll a Magyar Közút rendelkezésére, hogy ezeket az utakat fel tudjuk újítani. Bár nem az előterjesztéshez tartoztak ezek a számok, de próbáltam megválaszolni mindent. Köszönöm szépen a figyelmet.




Felszólalások:  Előző  182  Következő    Ülésnap adatai