Bizottsági arcképcsarnok

Készült: 2024.05.10.16:21:19 Dinamikus lap

Felszólalás adatai

103. ülésnap (2003.11.03.), 166. felszólalás
Felszólaló Gulyás József (SZDSZ)
Beosztás  
Bizottsági előadó  
Felszólalás oka elhangzik az interpelláció/kérdés/azonnali kérdés
Videó/Felszólalás ideje 2:09


Felszólalások:  Előző  166  Következő    Ülésnap adatai

A felszólalás szövege:

GULYÁS JÓZSEF (SZDSZ): Köszönöm a szót, elnök úr. Tisztelt Államtitkár Úr! Lassan tíz éve, hogy az érintett kormányzati, önkormányzati vezetők a főváros és az azt körülvevő települések közlekedésének szakszerű és előnyöket hordozó megoldását a közlekedési szövetség, mégpedig a budapesti közlekedési szövetség létrehozásában jelölték meg. Meghatározó fontosságú lépés ebben a témakörben az agglomerációból naponta ingázó lakosok számára költségkímélő egyesített bérlet bevezetése.

Egyértelműen kedvező változást jelentene a tarifaközösség, ha ugyanazon bérlet jogosítaná fel megvásárlóját a MÁV, a BKV és a Volán járatain való utazásra, megkönnyítve ezáltal csaknem százhetven Budapest környéki település mintegy 3,3 millió lakosának közlekedését. Az agglomerációból naponta ingázók számára az egyesített bérlet nyilván kedvezőbb díjfizetési konstrukciót is jelentene. Tudjuk, az érintett közlekedők nagy része a MÁV vagy a Volán-végállomástól utazik tovább Budapest belterületén BKV-járatokon, ezzel a szolgáltatások egy jelentős részét kétszeresen is meg kell fizetniük.

Az előző kormány Budapest-ellenes politikája a forráskivonáson túl a közlekedési fejlesztések elodázásában nyilvánult meg. A kérdés szempontjából érdekes lehet, hogy az általam is szorgalmazott tarifaközösség annak ellenére sem valósulhatott meg, hogy az előző kormány tagjai nyilatkozatban tettek ígéretet e téren a cselekvésre. Tudom, hogy a szakmapolitikai döntések meghozatalán és több jogszabály, rendelet módosításán túl a BKV és a HÉV tekintetében átfogó megállapodásra van szükség a fővárossal is. Ugyanakkor ez a lépés egyértelműen kedvezően befolyásolná a közösségi közlekedés pozícióit az autósközlekedéssel szemben, megkönnyítené a választást a közforgalmú közösségi közlekedés javára Budapest, Pest megye, illetve a tágabb agglomeráció tekintetében.

Mindezek alapján a következő kérdést szeretném feltenni a tisztelt államtitkár úrnak: törekszik-e a szaktárca a tarifaközösség létrehozására, továbbá a minisztérium szándéka szerint mikortól vezethető be az egyesített bérlet?

Várom megtisztelő válaszát.




Felszólalások:  Előző  166  Következő    Ülésnap adatai