Bizottsági arcképcsarnok

Készült: 2024.04.29.15:43:09 Dinamikus lap

Felszólalás adatai

19. ülésnap, 173. felszólalás
Felszólaló Dr. Kóka János (SZDSZ)
Felszólalás oka kérdés megválaszolva
Beosztás gazdasági és közlekedési miniszter
Bizottsági előadó  
Felszólalás ideje 2:23

Felszólalások:  <<  173  >>    Ülésnap adatai

A felszólalás szövege:

DR. KÓKA JÁNOS gazdasági és közlekedési miniszter: Tisztelt Képviselő Úr! Tisztelt Ház! Az M44-es kétszer kétsávos gyorsforgalmi út kiépítése az egyik legfontosabb prioritás a következő hétéves tervezési időszak gyorsforgalmi útfejlesztései között. Három ilyen nagyon fontos fejlesztést szoktam ilyenkor kiemelni, az M6-os, az M44-es és a 21-es út kétszer kétsávosítását. Ma már közhely, hogy Békéscsaba nem maradhat infrastrukturálisan elzártan az ország egyéb térségeitől, ugyanúgy, ahogy azt is látjuk, hogy a gazdaság fejlesztése szempontjából ennek mekkora jelentősége van. Az autópálya-törvény is előírja ezt a fejlesztést; 130 kilométer hosszról beszélünk, kétszer két forgalmi sávon megvalósuló közlekedést szeretnénk ott lehetővé tenni.

Az M5-ös autópályához a Kecskemétet északról elkerülő úton keresztül csatlakoznánk, ennek az utóbbinak az építése terveink, illetve a közlekedésfejlesztési operatív program tervezete szerint ebben a hétéves ciklusban történik majd meg.

Az M44-es beruházás három tervezési fázisból áll, az első a Kecskemét és Tiszakürt, a második a Tiszakürt és Kondoros, a harmadik pedig a Kondoros és Békéscsaba közötti szakasz. Az első és a harmadik szakasz tervezési munkái még nem kezdődtek meg, illetve azok a tervek a regionális egyeztetésnek megfelelően felülvizsgálat tárgyát képezik, amelyek részben már kész vannak.

A második szakasz teljesen új, a jelenlegi 44-es számú főúttól független nyomvonalon terveztetik, ez már hatályos környezetvédelmi engedéllyel rendelkezik. Az előkészítés jelenlegi ütemét figyelembe véve ez a szakasz is elkészülhet a 2007-től '13-ig tartó európai uniós támogatási ciklusban. Addig is, ameddig az M44-es gyorsforgalmi út teljes egészében elkészül, több ütemben folytatjuk a főút burkolatmegerősítését, amelynek során az Európai Unió követelményeinek megfelelő, 11,5 tonnás tengelyterhelésre megfelelő pályaszerkezet épült. (Az elnök a csengő megkocogtatásával jelzi az idő leteltét.) A múlt év október végéig 2,8 milliárd forintos beruházással 20 kilométeres szakaszon újult meg a burkolat, idén májusban 700 milliós költségvetéssel, október végi befejezéssel újabb 10 kilométeren kezdődtek felújítási munkálatok.

Köszönöm a figyelmet. (Taps a kormánypárti padsorokban.)

(16.40)

Felszólalások:  <<  173  >>    Ülésnap adatai