Bizottsági arcképcsarnok

Készült: 2024.05.16.18:48:25 Dinamikus lap

Felszólalás adatai

209. ülésnap (2017.03.27.), 34-36. felszólalás
Felszólaló Sallai R. Benedek (LMP)
Beosztás  
Bizottsági előadó  
Felszólalás oka elhangzik az interpelláció/kérdés/azonnali kérdés
Videó/Felszólalás ideje 1:56


Felszólalások:  Előző  34 - 36  Következő    Ülésnap adatai

A felszólalás szövege:

SALLAI R. BENEDEK (LMP): Köszönöm a szót, elnök úr. Engedje meg, hogy megragadjam az alkalmat, hogy sok sikert kívánjak a Magosz-köz­gyű­lés­hez; úgy hírlik, hogy jó buli lesz hétvégén… (Derültség a Jobbik soraiban.)

ELNÖK: Képviselő úr, szíveskedjen a napirendhez ragaszkodni!

SALLAI R. BENEDEK (LMP): Tisztelt Állam­titkár Úr! Köszönöm szépen a kérdés lehetőségét. Nagyjából az írottaknak megfelelően az iránt érdeklődnék, hogy a vidéki közúthálózat milyen felújításokra számíthat, hiszen a 2017-es költségvetésben 150 milliárd forint értékű útfelújítás szerepel, melyből mindössze 1254 kilométer közút újulhat meg. Ez azért aggasztó, mert az országos közúthálózat hossza 31 ezer kilométer fölött van, amelyből 23 ezer kilométert tesz ki az alsóbbrendű közúthálózat. Mint megtudtuk egy írásbeli kérdésre adott válaszból, Tasó László, a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium korábbi, közlekedéspolitikáért felelős államtitkára szerint 2016-ban 69 milliárd forintnyi költségvetési forrásból 568 kilométer közúthálózat újult meg. Nagyon kicsi arányokról beszélhetünk, ez azt jelenti, hogy a 10 százalékát sem tervezik éves szinten felújítani. Tehát nyilvánvalóan az a vidéki infrastruktúra, amely alapvetően az önök által létrehozott központosítás mellett igényelné a különböző járási központokba, a központi kórházba való beutazást, ott nincs meg az esélye annak, hogy ebben érdemi előrelépés történhet.

(12.10)

Nyilvánvalóan ez a költségvetési tervezés összességében azért probléma, mert a 444 kilométer első- és másodrendű főút, a maradék 124 kilométer mellékút nagyon-nagyon kevés egy éves felújítási szintre.

Jelen pillanatban úgy tűnik, hogy az összes felújítási stratégia mindössze az, hogy a megválasztott országgyűlési képviselők milyen lobbierővel bírnak, és egyébként pedig nem tűnik úgy, hogy bármiféle stratégiája lenne arra az országnak, hogy mi is fog történni a vidéki emberekkel, a vidéki úthálózattal, a vidéki közlekedéssel.

Arra várnám tiszteletteljesen válaszát, hogy van-e valamilyen elképzelés, hogy hogyan lesz erre több forrás, hogyan fog megújulni a magyar vidéki közúthálózat. Köszönöm szépen, elnök úr.




Felszólalások:  Előző  34 - 36  Következő    Ülésnap adatai