Bizottsági arcképcsarnok

Készült: 2024.04.27.21:59:01 Dinamikus lap

Felszólalás adatai

293. ülésnap (2013.06.26.), 52. felszólalás
Felszólaló Mile Lajos (független)
Beosztás  
Bizottsági előadó  
Felszólalás oka felszólalás
Videó/Felszólalás ideje 3:24


Felszólalások:  Előző  52  Következő    Ülésnap adatai

A felszólalás szövege:

MILE LAJOS (független): Köszönöm, elnök úr. Tisztelt Országgyűlés! Az első megjegyzésem az, hogy egy kicsikét nyugalmasabb körülmények között kerül ennek a szavazására sor, mint annak idején a felügyeleti rendszer esetében történt, de azért néhány alapvető gond van, és itt Tóth Csaba képviselőtársamhoz is szeretnék kapcsolódni.

Az első a koncesszió feltételei. Azt írja a jogszabálytervezet, hogy az állami játékszervező kizárólagos tulajdonában álló gazdasági társaság lehet a szervező, vagy állami többségű részesedéssel működő gazdasági társaság, avagy koncessziós társaság; kikötés, hogy 200 millió forint jegyzett tőkével kell rendelkezni, egyéb feltételről nem tudunk. Hogy a koncessziós kiírásnak mik lehetnek a feltételei, mik épülnek bele az elvárásokba, kik lesznek a kiírók, milyen szempontok alapján fognak dönteni, ez bizony-bizony elég tág teret hagy a fantáziának, és ebben az esetben ez nagyon nem szerencsés.

Ráadásul amikor a Szerencsejáték Felügyelettel kapcsolatos törvénnyel bajlódtunk, akkor a rajtaütésszerű hirtelenséget nemzetbiztonsági érdekekkel indokolták. Itt azért a szervezők esetében elég komoly adatforgalomról beszélhetünk, tehát legalábbis akik a koncessziós jogot elnyerik, azoknál nem lenne talán indokolatlan megnézni azt is, hogy megbízhatóak-e az adatkezelés szempontjából a koncessziós jogokkal bíró társaságok.

A következő. Jóllehet, az Európai Unió Bizottságának egyik megjegyzésére hivatkozik az előterjesztés, méghozzá a műszaki notifikációs eljárásban tett megjegyzésre, és ennek alapján a másodlagos eszközt, a másodlagos szervernek még a fakultatív használatát is kiemeli, kiveszi a szövegtervezetből, és ez vonatkozik az Európai Gazdasági Térségen kívül lévő társaságokra is. Annyit tesz hozzá - mint ahogy az indoklás felolvasásából hallottuk -, hogy a kéthetenkénti ellenőrzés és a távkapcsolat azért az ellenőrzést nem teszi nehézkessé. Dehogynem, ennél azért megnyugtatóbb érvek kellenének! Nem akarok itt trükköket mondani, hogy hogyan lehet ebben az esetben elkerülni akár az adóhatóság figyelmét is, tehát ez semmiféleképpen nem jó megoldás.

És a prevencióról, amit nagyon hangsúlyosnak gondolok. Az igaz, hogy a szervezőnek a honlapján ki kell tennie a figyelmeztetést, ami a szenvedélybetegségre vonatkozik, a játékfüggőségre, sőt meg kell nevesítenie egy olyan szervezetet, amelyik esetleg ennek a kezelésében, gyógyításában részt vesz. A 18. életévét betöltöttek esetében pedig azt mondja, ha nem teljes mértékig lehet megbizonyosodni, hogy betöltötte-e a 18. évet, akkor kizárhatja a nyilvántartásból. A prevencióra pénz kell. Tehát azért támogatjuk azt a módosító javaslatot, hogy kérem szépen, tessék egy alapot elkülöníteni arra, hogy a prevencióra, a játékszenvedély, a szenvedélybetegség megelőzésére is legyen megfelelő forrás. Ha ez nincs, akkor végzetes következmények lehetnek, olyanok, mint amilyeneket a képviselőtársam is említett.

Ezek olyan hiányosságok a törvényben, amelyek miatt nem fogjuk támogatni ennek a törvénynek a megszavazását.

Köszönöm szépen. (Taps a függetlenek soraiban.)




Felszólalások:  Előző  52  Következő    Ülésnap adatai