Bizottsági arcképcsarnok

Készült: 2024.04.27.19:17:33 Dinamikus lap

Felszólalás adatai

293. ülésnap (2013.06.26.), 139. felszólalás
Felszólaló Ágh Péter (Fidesz)
Beosztás  
Bizottsági előadó  
Felszólalás oka elhangzik az interpelláció/kérdés/azonnali kérdés
Videó/Felszólalás ideje 1:49


Felszólalások:  Előző  139  Következő    Ülésnap adatai

A felszólalás szövege:

ÁGH PÉTER (Fidesz): Tisztelt Képviselőtársaim! Tisztelt Államtitkár Úr! a 112-es hívószám megjelenéséig a segélyhívó számok az Európai Unió minden országában különböztek. Baleset, katasztrófa, bűncselekmény esetén a polgárok a nemzeti segélyhívó számokon érték el a készenléti szerveket.

(14.10)

A 112-es hívószám bevezetésével más országokban a segítségnyújtás sokkal gyorsabbá, hatékonyabbá vált, és annak ellenére, hogy a nemzeti hívószámok továbbra is elérhetők, Európán belül bárhová utazunk, elég egyetlen segélyhívószámot megjegyezni.

Jelenleg a segélyhívásoknál az egyik leggyakoribb probléma a bizonytalan helymeghatározás. A lakott területeken kívül történt baleseteknél vagy bűncselekményeknél gyakran még az sem tudja pontosan meghatározni a helyszínt, aki ott ismerős. A másik probléma az, hogy jelenleg nem alkalmaznak elektronikus űrlapot, amelyet minden érintett szervezet látna, hanem több kézen át megy az információ. Az új rendszer kiépülésével végre lehetővé válik, hogy a bejelentő telefonszáma és a helyzete azonnal megjelenjen az operátor számítógépén, aki az elektronikus adatlapon rögzíti az eseményt, és ez a mentésben részt vevő összes szerv számára láthatóvá válik. Továbbá mód nyílik arra, hogy az intézkedés közben keletkezett pontos információkkal frissítse az operátor az adatlapot. Ez pedig hozzájárul a sikeres életmentéshez.

A projekt keretében Miskolcon és Szombathelyen már elkészültek a hívásfogadó központok. Mindkét esetben állami tulajdonú épületek kerültek hasznosításra, hiszen Miskolcon egy volt honvédségi, valamint Szombathelyen egy korábbi határőri, majd rendőrségi objektumban alakították ki a központokat.

Tisztelt Államtitkár Úr! Mindezek alapján kérdezem öntől, milyen további előrelépéseket eredményez az új, 112-es segélyhívó rendszer kialakítása. Tisztelettel várom válaszát.




Felszólalások:  Előző  139  Következő    Ülésnap adatai