Bizottsági arcképcsarnok

Készült: 2024.05.14.16:35:52 Dinamikus lap

Felszólalás adatai

168. ülésnap (2020.11.18.), 256. felszólalás
Felszólaló Z. Kárpát Dániel (Jobbik)
Beosztás  
Bizottsági előadó  
Felszólalás oka felszólalás
Videó/Felszólalás ideje 14:33


Felszólalások:  Előző  256  Következő    Ülésnap adatai

A felszólalás szövege:

Z. KÁRPÁT DÁNIEL (Jobbik): Tisztelt Elnök Úr! Tisztelt Ház! Az egyszeri ellenzéki képviselő úgy jár, hogy felkészül, megírja a kis szövegéhez szánt vázlatot, aztán jön a Fidesz-KDNP és ezt felülírja. Hollik képviselőtársam figyelmét nagyon komolyan szeretném felhívni valamire. Ha önök folytatják ezt a gusztustalan, förtelmes, gyomorforgató kampányt ilyen kiszólásokkal, miszerint az ellenzék a vírusnak szurkol, polgárháborús helyzetet szítanak Magyarországon, és ennek meglesznek a következményei. Ön egy kommunikációs igazgató, egy frakció szóvivője volt, a kommunikáció, ha úgy tetszik, a szakmája. Nagyon jól tudja, hogy az ön által elmondott gyomorforgató förtelemmel hazudik. Képes ide bejönni, szemébe hazudni (Közbeszólások a Fidesz soraiból, köztük Hollik István a szónoki emelvényre mutatva: Szabó Timea mondta!) egész Magyarországnak és az összes választópolgárnak. (Hollik István közbeszól.) Lehet, hogy önnek a munkaadói ezt megkövetelik öntől. Ettől még gusztustalan, férfiatlan, és kérem, hogy fejezze be, mert elmebeteg az, aki úgy gondolja, hogy ebben az országban bárki a vírusnak szurkol, és azért szurkol, hogy emberek haljanak meg. (Közbeszólások a kormánypárti padsorokból.) Undorító, elmebeteg gondolat, fejezze be!

(20.20)

Ugyanennyire undorító az a halálkampány, amit önök folytatnak  és kérem, ezt is fejezzék be , amikor a termelési jelentéseikben felsorolják, hogy melyik országban hányan haltak meg (Hollik István: Tények!), és egy rangsor felállításával azt a látszatot igyekeznek kelteni, mintha Magyarország bármilyen tekintetben is  idézőjelben  jobb teljesítményt nyújtana ezen a téren, de engem a magyar áldozatok érdekelnek, képviselőtársaim, és az, hogy felkészülhettek volna a nyáron a mostani kataklizma elkerülésére.

Én még most is szeretnék önöknek ebben segíteni, mert nem vagyok ellendrukker, de folyamatosan olyan politikai atombombákat dobálnak le ellenzéki pártok elé, amelyek a nemzeti konszenzust sajnos kizárják ebben a kérdésben. Én és a mögöttem álló frakció szeretnénk ebben segíteni, de ilyen undorító, gyomorforgató halálkampánnyal szemben ez fogalmilag lehetetlen.

Az pedig, amivel a felszólalásom alaptémáját igyekeztem összerakni  közpénzeket illető megerőszakoló módosítás , egészen elképesztő, hogy a hagyományos családmodell mögé bújva szeretnék a közpénzek kitalicskázását felgyorsítani.

Szeretnék valamit tisztázni. Konzervatív és az önök jobboldali ellenzékéhez tartozó párt alelnökeként, többgyerekes családapaként én minden esetben a hagyományos családmodell védelme mellett fogok kiállni, és minden tekintetben  ha családokat kell megvédeni akár az önök kilakoltatásaitól, akár attól az elképesztő szociokulturális katasztrófától és szociális kataklizmától, ami Magyarországon kialakult az önök regnálása alatt, én mindig ott leszek a családok mellett.

De azt is szeretném elmondani, hogy ha önök benyújtanak olyan javaslatot, amely a magyar családokat védelemben részesíti, rám számíthatnak ezek megszavazásában, még a mostani politikai klíma és hangulat ellenére is. Viszont ha közpénzek ellopásáról van szó, akkor az önök kérlelhetetlen ellensége leszek és maradok. Ez a normális, csendes többség álláspontja. Mi ezt képviseljük nemzeti néppártként itt a parlamentben, amely jólétet szeretne elérni mindenkinek, az önök hazugságai és undorító kampányai ellenére is.

Szeretném elmondani, hogy az, amit a közpénz fogalmával csinálnak az Alaptörvényben, értem én, hogy részben a rettegésükből ered, a félelmükből ered, hiszen nagyon jól tudják, hogy évtizedes távlatban olyan dolgokat csináltak a magyar nemzetgazdaságon belül, amelyek fogalmilag, közgazdaságilag és sokszor jogilag is védhetetlenek.

A helyzet az, hogy azzal a módosítással, amelyet most a közpénz fogalmának újradefiniálásával készülnek megtenni, gyakorlatilag leszűkítenék a közpénz fogalmát, és számtalan, korábban a közpénz kategóriájába értendő összeg ellenőrzését tennék lehetetlenné.

És el kell hogy mondjuk, amikor a közfeladatot ellátó közérdekű vagyonkezelő alapítványok esetében előírnák azt, hogy csak kétharmados többséggel lehessen bolygatni ezeknek ügyeit, akkor érdemes visszamennünk egy másik vitához, ahol rögtön kiderül, hogyan játszottak át ezermilliárdos vagyontömeget ezen alapítványok részére. Úgy játsszák át ezeket a vagyontömegeket, hogy a nemzeti vagyonról szóló törvény bizonyos rendelkezései már nem fognak vonatkozni ezekre. Eddig tehát a meglévő állami, nemzeti vagyonra vonatkoztak, ezt követően nem fognak

Nézzük meg, hogy mi az a három fő kötelezettség, amely eddig adott volt, innentől nem lesz adott! Egyrészt egy tájékoztatási kötelezettség, hogy hogyan kezelik azt az állami vagyontömeget, mi lesz annak a sorsa? Gyarapítják vagy károsítják? Másodsorban egy elállási jog adott minden nemzeti vagyontárgy esetén. Ha annak a megkapója nem tartja be a szerződéses feltételeket  mondjuk, korrupciós csatornákat üzemeltet ezek segítségével , eddig az odaadó, tehát az állam vagy a nemzeti vagyont biztosító mondhatta azt, hogy barátaim, vissza az egész! In integrum restitutio, adjátok vissza a vagyontárgyat, és ha hiányzik belőle, akkor mentek a börtönbe, nyilván egy tisztességes jogállami eljárás végén.

Azáltal, hogy az alapítványokba kiszervezett vagyontömegre már nem vonatkozik a nemzeti vagyonról szóló törvény ezen passzusa, erre már papíron nem lesz lehetőség. Ezt önök nagyon jól tudják. Ezért kívánják a janicsároknak, a jó barátoknak pár milliárdonként kiszervezni ezt a vagyont, és arra számítanak, hogy mindezt majd csak kétharmados többséggel lehet bolygatni.

Az a rossz hírem van, hogy nem így van. Ez nem fenyegetőzés, ez egy egyszerű jogi kérdés. Lesz jogi lehetőség arra, hogy egy újonnan felálló ellenzéki kormány Magyarországon ellenőrizze ezen vagyontömegnek a sorsát, és ha bármilyen visszaélést tapasztal, akkor közbelépjen; nyilván tisztességes jogi keretek között, nem vérengző módon, de kemény, a jogszabályokat kiálló módon.

Éppen ezt látjuk a taopénzek kapcsán is. Nagyon sajnálom Hollik képviselőtársamat, mi azért folytattunk már termékeny vitákat is, bizottsági szinten egészen biztosan. De amikor közgazdasági alapokig megyünk le, az első szemeszter első óráira és nem sikerül a feladvány teljesítése, én őszintén sajnálom önt. A tao tekintetében: a családi adókedvezménnyel összehasonlítani nemcsak szakmai blődli, de egészen elképesztő, hiszen a családi adókedvezmények összegét önök itt a termelési jelentésen minden héten háromszor fel szokták sorolni, és beszámítják a családtámogatások összegébe. Elmondják, hogy 1000 meg 2000 milliárd tartozik oda! Beszámolják a családtámogatások összegébe, meg a „Nők 40” nyugdíjtámogatását is! Nincs európai ország, egy költségvetés sincs, amely a családtámogatásokba nyugdíjösszegeket számol, csak az önöké! Nem létezik másik, értik? Ezt az unortodox univerzumot tudták létrehozni, arra hivatkoznak, most pedig azt mondják, hogy ez nem közpénz, de a termelési jelentésbe bekerül.

A tao igenis közpénz, ezt a rendszert igenis felül kell vizsgálni, és azt látjuk, hogy...  nézzük meg az arányokat, milyen Magyarországot hoztak össze önök? Nézzük meg, mit csinálnak a családokkal! Tavalyi költségvetés: több mint 4000 milliárdos áfabevétel, ugye? Ezt jellemzően a magyar családok, polgárok fizetik a túlárazott termékeken: 27 százalékos alapvetőélelmiszer-áfa a termékskála majd 90 százalékán; a gyermeknevelési cikkek egészén 27 százalékos áfa; 4000 milliárdot behajtanak a magyar embereken, ugye?

Személyi jövedelemadó: több mint 2000 milliárdot behajtanak a magyar embereken; ugye, ebben sincs vita köztünk? Nézzük a társasági adót, mit fizetnek be a cégek! Hoppá! 390 milliárdot vártak, 303 milliárd jött be. A 4000 milliárdhoz meg a 2000 milliárdhoz képest van egy ilyen törpe kis 300 milliárdunk. Ennyit fizetnek be a cégek, mert önök, amikor a társasági adó kulcsát módosították, a magyar mikrocégek számára 1 százalékos kedvezményt biztosítottak, a multik számára pedig nagyon sok százalékos kedvezményt, tehát megint csak az álnemzeti, áljobboldali kormány a multicégeket kényeztette ahelyett, hogy stratégiai szerződést kötött volna a magyar mikro-, kis-, közepes méretű vállalkozásokkal. 300 milliárd forint! Ezzel szemben a taorendszeren keresztül nagyságrendileg 240 milliárd forint folyt el az érintett időszakban. Tehát az összes multibefizetéssel nagyságrendileg megegyező összeget önök átfolyatták ezeken a csatornákon, miközben ennek a tíz-hússzorosát a magyar emberek a zsebükből befizették, hogy az önök cicomaberuházásai meg piramisépítései forrásokhoz jussanak Ez az önök Magyarországa!

Nemzeti? Jobboldali? Hagyjuk már! Kiszolgáltatják a nemzetközi hálózatoknak ezt az országot; eközben vegytiszta neoliberális gazdaság- és családpolitikát folytatnak. Több mint tízezer embert egyedül önök lakoltattak ki Magyarországon. Nincs másik kormány, amelynek a nevéhez ekkora társadalmi és szociális katasztrófahelyzet fűződhetne! Évtizedekre visszamenőleg nem tudnak még egy ilyen kormányt mutatni. Szégyen, gyalázat! Az önök bűnrészessége mellett! És ezek után ideállnak ezzel az alaptörvény-módosítással?

Visszatérve a közpénz újradefiniálásához. Egészen elképesztő, hogy ezen vagyont kezelő alapítványok esetében 1000 milliárdot játszanak át nagysárendileg ezen kormányzati ciklus és ezen évek alatt. Egészen elképesztő, hogy azt hiszik, hogy ezt következmények nélkül megtehetik. És a közpénz új definíciója magából következteti a közvagyon, azon belül az állami nemzeti vagyon új definícióját is, hiszen ha ezeket a nemzeti vagyonelemeket önök kijátsszák, kicsatornázzák, akkor nyilvánvaló módon az amúgy  most már értem, hogy miért  hiányzó nemzeti vagyonleltár elképzelt elemei is fokozatosan csökkennek, apadni fognak.

Azáltal, hogy a közérdekű vagyonkezelő alapítványok megszűnéséről, létrehozásáról, működéséről sarkalatos törvény dönt, nyilván az az önök prekoncepciója, hogy bár van rá esély, hogy elvesztik a 2022-es választást, azt hiszik, hogy majd helyén marad mindenki, akit önök kineveztek négy-hat-nyolc-kilenc évre. Azt hiszik, hogy az alapítványok vezetői is ott maradhatnak, a kijátszott vagyon is ott maradhat, aztán majd megbuktatnak valahogy egy új kormányt. Az a rossz hírünk, hogy ez nem fog sikerülni.

És ha már az „elvesztette közpénzjellegét”-nél tartunk, talán emlékeznek, hogy az én csapatom tábora, a Kispest-tábor a felcsúti piramisban ezt skandálta, igen, elvesztette közpénzjellegét, mert már a Magyar Nemzeti Bankhoz kicsatornázott pénzeknél is megkérdőjelezték önök azt, hogy közpénzről van szó, vagy sem.

Miután a devizahiteles átváltáson, a devizahitelesek kifosztásán keletkezett egy óriási, 1000 milliárdos nagyságrendű többlet a Magyar Nemzeti Banknál, Németország képes arra, hogy ezt a többletet befizettesse a mindenkori német költségvetésbe nem opcionális, hanem kötelező módon. Magyarország miért nem volt képes arra, hogy a Magyar Nemzeti Bank mindenkori nyereségét itt, a költségvetésben lássuk viszont, és mondjuk, a leszakadt néprétegeket tudjuk ebből támogatni?

A helyzet az, hogy ezzel sem jártak sikerrel, és az MNB mintegy 260 milliárd forintot ruházott át alapítványainak. Ez a pénzt így kikerült a kormány látóköréből, és méltóztattak kijelenteni, hogy ez is elveszítette közpénzjellegét. Az önök regnálását tehát tízezrek otthonvesztése, leszakadása, százezrek szegény sorba kerülése és a közpénz folyamatos, ezermilliárdos nagyságrendű kicsatornázása követi.

(20.30)

És hogy még egy brutális dolgot említsünk: ezenközben az álnemzeti, áljobboldali kormány ezen nemzeti álarc mögül kibújva kimegy Brüsszelbe lobbizni. Miért? Magyar mikro-, kis és közepes méretű vállalkozásokért? Devizahitelesek érdekében a bankok ellen? Ja, nem, mert ott aláírtak egy EBRD-paktumot. 2015. február, fenn van a kormány honlapján angol nyelven. Azóta sem bontotta fel, ez a hú, de nagy nemzeti kormány. Hát, hogy van ez, kérem szépen? Kimentek Brüsszelbe a legfelsőbb szinten lobbizni, azért, hogy nagyvállalatoknak még több közpénzt adhassanak. Megint a közpénzhez jutunk vissza. Képesek voltak háborúzni az egész világgal, de azért kimennek pitizni, hogy a 800 ezer eurós értékhatárnál is nagyobb támogatással is ösztönözhessék a belföldi befektetéseket.

Nagyvállalatokról van szó. És hogy önök hogy viselkednek ezen nagyvállalatokkal, azt mutatja az, ahogy az Audival járnak el. Aláírtak most egy szerződést velük, kétmilliárd forintos állami támogatásról szól ez a szerződés, amellyel a magyar leányvállalat vírus miatti leállásból fakadó teljes veszteségét kifizeti Orbán Viktor és csapata ennek a multicégnek, illetve az itteni leányának. A teljes veszteségét! Mutassanak nekem egy magyar közepes méretű vállalkozást, mutassanak nekem magyar kisvállalkozásokat, akik kopogtatás nélkül megkapták a teljes karanténból fakadó veszteségüket. Nem tudnak ilyeneket mutatni. Ez a nemzeti kormányzás, kérem szépen? Ez a patrióta gazdaságpolitika? Harminc év történelmi szemétdombra való elképesztő folyamatábrája van mögöttünk.

És azt látjuk, hogy bár feltétel nélkül kiszolgálják az érintett és említett multi cégeket, a bankrendszert, nem képesek még arra sem, hogy itthon hitelesen eljátsszák a pozícióváltás utáni állítólagos nemzeti szerepüket. A letelepedésikötvény-biznisz, képviselőtársaim  és majd fogok beszélni egy korábbi alaptörvény-módosításról , kinek a nevéhez köthető? Van még olyan kormány Magyarországon, amely az állampolgárságunk előszobáját pénzért piaci kofaként árusította? (Csárdi Antal: Mmm!) Mondják meg, miért volt erre szükség. Most fizet rá, ezekben az években a magyar költségvetés! A járványügyi veszélyhelyzet közepén ezeknek a kötvényeknek a kamatait meg az árát fizetik vissza a magyar adófizetők. Nem önök, a magyar adófizetők! Amikor a kieső munkabéreket nem pótolja emiatt senki.

Önök jutottak el nemcsak odáig, hogy százezres nagyságrendben telepítik be az idegen munkásokat Magyarországra, de önök az egyetlen kormány, amely letelepedetteknek, bevándoroltaknak a CSOK-ról tart kiselőadást. Hogy van ez, kérem szépen? Ez a nemzeti kormányzás, államtitkár úr? Önök letelepedetteknek tartanak a CSOK felvételi lehetőségeiről kiselőadásokat. Volt még ilyen kormány Magyarországon? Nem, nem volt.

Arra kérem tehát önöket, hogy az alaptörvény-módosítás mögé bújtatott közpénz-kitalicskázást el se kezdjék, mert bőven vannak olyan jogi lehetőségek, amelyek alapján ezek a folyamatok visszacsinálhatók; és én szeretném önöket megóvni attól, hogy bűncselekményeket kövessenek el közpénz ezermilliárdos nagyságrendű kicsatornázásával. Ezt nem tehetik meg következmények nélkül. És szerintem önök is belátják, hogy ezzel túllőttek a célon, nem lehet a magyar adófizetők pénzével ezt megcsinálni, önök is felelnek ezért, de mi is felelünk az ellenőrzésért, és nem fogjuk szó nélkül tűrni azt, amit ezen csomag alapján készülnek elkövetni. Köszönöm a figyelmet. (Taps az ellenzéki padsorokból.)




Felszólalások:  Előző  256  Következő    Ülésnap adatai