Bizottsági arcképcsarnok

Készült: 2024.05.14.16:00:38 Dinamikus lap

Felszólalás adatai

82. ülésnap (2019.07.08.), 275. felszólalás
Felszólaló Dr. Brenner Koloman (Jobbik)
Beosztás  
Bizottsági előadó  
Felszólalás oka felszólalás
Videó/Felszólalás ideje 4:44


Felszólalások:  Előző  275  Következő    Ülésnap adatai

A felszólalás szövege:

DR. BRENNER KOLOMAN (Jobbik): Köszönöm a szót. Tisztelt Elnök Úr! Tisztelt Ház! Ez a salátatörvény mind a törvényalkotás módja szerint, mind a legtöbb elem tartalma szerint semmilyen választ nem nyújt az oktatás minden szereplő által évek óta jelzett válságjeleire, arra, hogy a tanulók és a pedagógusok túlterheltek; semmilyen XXI. századi kihívásra nem reagál, nem reagál arra, hogy hogyan építjük be a digitalizáció eszközeit és eredményeit a tanulásba, nem reagál arra, hogy az idegennyelv-tudást a közoktatás nem biztosítja mindenki számára, nem biztosítja a leszakadó szociális rétegekből jövő gyermekek felzárkóztatását. Persze, a fideszes elitnek, tehát az elitbűnözőknek és tettestársaiknak a fizetős elitoktatás magániskolák révén megoldja a problémáit, viszont ezek a törvénymódosítások bezárnak olyan kapukat a középosztály azon tagjai előtt, akik szintén nincsenek megelégedve azzal a lebutított állami oktatással, amit önök a „KLIK-esedéssel” rájuk szabadítottak, hanem valami jobbat szeretnének a gyermekeiknek. Ez a teljes összevisszaságból összeálló salátatörvény, amelynek van néhány kiragadott, pozitív eleme kétségtelenül, de az összességét tekintve nem reagál ezekre a felvetett kérdésekre, ráadásul úgy került elénk  és nem véletlenül vonták ezt átmenetileg vissza természetesen ebben az egész folyamatban , hogy az érintett közösségek egyöntetűen elutasítják. Önök megint nem egyeztettek senkivel, tisztelt képviselőtársaim a Fidesztől.

Ráadásul eltörlik a pedagógusok, a szülők és a nemzetiségi önkormányzatok véleményezési jogát, mondjuk, az igazgatóválasztásnál, amely  lássuk be  egy elég gyenge jogosítvány volt eddig is, és most még ezt is eltörlik, és helytartókat csinálnak gyakorlatilag az iskolaigazgatókból.

(17.50)

És abból  lássuk be  semmilyen oktatásiminőség-fejlődés nem fog következni, hogy senki nem szólhat bele abba, hogy ki egy iskola gyakorlatilag teljes jogú vezetője. A Jobbik mint nemzeti néppárt kiáll tehát amellett, hogy a tantestületnek, a szülőknek, a diákönkormányzatoknak és a nemzetiségi önkormányzatoknak érdemi beleszólása kellene hogy legyen abba, hogy mi folyik a közoktatásban. Értem, hogy az kínos, hogy ha mondjuk, egy véleményezésben a tantestület 95 százaléka nem a fideszes pártjelöltre szavaz, és akkor ebből kínos jelenetek vannak, de azt is értem, hogy akkor ezzel ezt a, mondjuk, néhány másodpercre kínos pillanatot szeretnék a rendszerből kiiktatni.

Fel kell tehát tenni azt a kérdést, hogy növelie ez a csomag azt, hogy Magyarországon az oktatás minőségibb legyen-e, növelie az eredményességet, növelie a méltányosságot. Teljesen egyértelmű, hogy az oktatáshatékonysági index szerint a magyar pedagógusok minden tiszteletet megérdemelve, vért izzadva még valahogy működőképessé teszik a magyar közoktatást. Itt is jelezném megint, hogy viszont a pedagógustársadalom közel fele 50 év feletti, és éveken belül egy nyugdíjazási hullám alapjaiban fogja megrengetni a közoktatás rendszerét.

Viszont a méltányosság szempontjából azoknak a diákoknak az aránya, akik nagyon rossz családi hátterük ellenére jól teljesítenek, messze elmarad az OECD-átlagtól hazánkban. Javítjae ez az intézkedéscsomag azt, hogy ők jobban tudjanak teljesíteni? Természetesen nem. Tehát ezzel a köznevelésitörvény-módosítási csomaggal önök áterőszakolnak megint a parlamenten érdemi egyeztetés nélkül egy salátatörvényt, amely semmilyen olyan kérdést nem fog megoldani, amely valóban az emberek hétköznapjait érinti, a szülők, a tanulók, a pedagógusok hétköznapjait érinti.

És azt gondolom, hogy felháborodás helyett nem véletlen, hogy a pedagógusok sztrájkot próbálnak megint szervezni; persze az önök olyan hatékony ellenintézkedései mellett, amelyben minden jogi és egyéb eszközt, megfélemlítést felhasználnak azért, hogy a pedagógustársadalom ne emelje fel a szavát.

Az, hogy egy szülő kiszolgáltatva, hiszen a gyerekének jót akar mindenki, aztán persze beáll abba a sorba, amit az iskolaigazgató mond neki, és gyűjti az aláírásokat majd a választásról, azt már csak mellékesen jegyzem meg. Szégyelljék magukat, ez így elfogadhatatlan! Köszönöm a figyelmüket. (Taps a Jobbik padsoraiban.)




Felszólalások:  Előző  275  Következő    Ülésnap adatai