Bizottsági arcképcsarnok
Felszólalás adatai
47. ülésnap, 107. felszólalás | |
---|---|
Felszólaló | Nógrádi Zoltán (Fidesz) |
Felszólalás oka | elhangzik az interpelláció/kérdés/azonnali kérdés |
Beosztás | |
Bizottsági előadó | |
Felszólalás ideje | 1:48 |
Felszólalások: << 107 >> Ülésnap adatai
A felszólalás szövege:
NÓGRÁDI ZOLTÁN (Fidesz): Köszönöm a szót, elnök asszony. Tisztelt Miniszter Úr! A magyar-közösségi Agrármarketing Centrumot 1996-ban német mintára hozták létre. Szerepe a magyar agrárium és az élelmiszer-gazdaság termékeinek közösségi marketingtámogatása, mely az EU-csatlakozás folyamatában a piacra jutás egyik legfontosabb eleme. Az AMC azonban 2002 tavasza óta érdemben nem működik. A 2002-es programokra jóváhagyott 2 milliárd forint jelentős része nem került felhasználásra, igazából ma sem tudjuk, hogy hova tűnt. Az AMC neve által fémjelzett programok leálltak, az intézményt a bizalmatlanság hangulata lengi körül partnerei körében.
(13.10)
Mint ön által is ismeretes, a közösségi marketingprogramok több hónapi előkészítést és egyeztetést igényelnek, a külföldi kiállítások esetében több évre szükséges előre gondolkodni és a kapcsolódó költségek egy részét a finanszírozásba beépíteni. Az agrártermékek előállításának szezonalitása az agrármarketing stratégiai tervezését és időbeli ütemezését igényli, és nem tűri a kampányszerű, ad hoc döntéseket.
Kérdéseim: mi történt az Agrármarketing Centrum 2002. évi 2 milliárdos előirányzatával? Várható-e, hogy a közösségi agrármarketing ismét szerepet kap az EU-csatlakozás előtt álló magyar élelmiszeripar és agrárium stratégiai fejlesztésében? Számol-e a minisztérium vezetése az AMC intézményével, és a piacra jutni vágyók számíthatnak-e az AMC jövőbeni támogatására? S nagyon fontos: mikor lesz ismét nyilvános az AMC tevékenysége?
Várom megtisztelő válaszát. Köszönöm. (Taps az ellenzéki padsorokból.)
Felszólalások: << 107 >> Ülésnap adatai