Bizottsági arcképcsarnok

Készült: 2024.04.28.07:04:45 Dinamikus lap

Felszólalás adatai

47. ülésnap, 107. felszólalás
Felszólaló Nógrádi Zoltán (Fidesz)
Felszólalás oka elhangzik az interpelláció/kérdés/azonnali kérdés
Beosztás  
Bizottsági előadó  
Felszólalás ideje 1:48

Felszólalások:  <<  107  >>    Ülésnap adatai

A felszólalás szövege:

NÓGRÁDI ZOLTÁN (Fidesz): Köszönöm a szót, elnök asszony. Tisztelt Miniszter Úr! A magyar-közösségi Agrármarketing Centrumot 1996-ban német mintára hozták létre. Szerepe a magyar agrárium és az élelmiszer-gazdaság termékeinek közösségi marketingtámogatása, mely az EU-csatlakozás folyamatában a piacra jutás egyik legfontosabb eleme. Az AMC azonban 2002 tavasza óta érdemben nem működik. A 2002-es programokra jóváhagyott 2 milliárd forint jelentős része nem került felhasználásra, igazából ma sem tudjuk, hogy hova tűnt. Az AMC neve által fémjelzett programok leálltak, az intézményt a bizalmatlanság hangulata lengi körül partnerei körében.

 

 

(13.10)

 

Mint ön által is ismeretes, a közösségi marketingprogramok több hónapi előkészítést és egyeztetést igényelnek, a külföldi kiállítások esetében több évre szükséges előre gondolkodni és a kapcsolódó költségek egy részét a finanszírozásba beépíteni. Az agrártermékek előállításának szezonalitása az agrármarketing stratégiai tervezését és időbeli ütemezését igényli, és nem tűri a kampányszerű, ad hoc döntéseket.

Kérdéseim: mi történt az Agrármarketing Centrum 2002. évi 2 milliárdos előirányzatával? Várható-e, hogy a közösségi agrármarketing ismét szerepet kap az EU-csatlakozás előtt álló magyar élelmiszeripar és agrárium stratégiai fejlesztésében? Számol-e a minisztérium vezetése az AMC intézményével, és a piacra jutni vágyók számíthatnak-e az AMC jövőbeni támogatására? S nagyon fontos: mikor lesz ismét nyilvános az AMC tevékenysége?

Várom megtisztelő válaszát. Köszönöm. (Taps az ellenzéki padsorokból.)

 

Felszólalások:  <<  107  >>    Ülésnap adatai