Bizottsági arcképcsarnok
Felszólalás adatai
31. ülésnap (2010.10.04.), 150. felszólalás | |
---|---|
Felszólaló | Kalmár Ferenc András (KDNP) |
Beosztás | |
Bizottsági előadó | |
Felszólalás oka | elhangzik az interpelláció/kérdés/azonnali kérdés |
Videó/Felszólalás ideje | 1:26 |
Felszólalások: Előző 150 Következő Ülésnap adatai
A felszólalás szövege:
KALMÁR FERENC ANDRÁS (KDNP): Tisztelt Elnök Úr! Tisztelt Ház! A nyár folyamán a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium több hazai autópálya-szakaszon megtiltotta a kamionok előzési lehetőségét a közlekedésbiztonság növelése érdekében. A közvélemény ezeket az intézkedéseket pozitívan értékelte. Az M5-ös autópálya sajnos az ilyen jellegű intézkedésekből kimaradt, pedig az itt közlekedőknek úgyszintén igénye volna a biztonságosabb közlekedésre.
A Balkán felé és felől közlekedő kamionok száma jelentősen növekedett Románia és Bulgária EU-csatlakozása óta, sokan panaszkodnak a tranzitáló sofőrök vezetési kultúrájára. Igény volna a legzsúfoltabb szakaszokon a kamionok előzési lehetőségét megtiltani. Célszerű ezen szakaszokat forgalomszámlálás alapján megállapítani.
Köztudott, hogy az M5-ös autópálya koncessziós szerződés alapján működik. Közrejátszik-e ez a tény a fent említett intézkedés bevezetésében? Lehetséges, hogy emiatt nem lehet ezt bevezetni? Mikortól lehetne ilyen jellegű intézkedést az M5-ösön is bevezetni?
Köszönöm válaszát. (Szórványos taps a kormánypártok soraiból.)
Felszólalások: Előző 150 Következő Ülésnap adatai