Bizottsági arcképcsarnok

Készült: 2024.05.13.20:56:31 Dinamikus lap

Felszólalás adatai

31. ülésnap (2010.10.04.), 150. felszólalás
Felszólaló Kalmár Ferenc András (KDNP)
Beosztás  
Bizottsági előadó  
Felszólalás oka elhangzik az interpelláció/kérdés/azonnali kérdés
Videó/Felszólalás ideje 1:26


Felszólalások:  Előző  150  Következő    Ülésnap adatai

A felszólalás szövege:

KALMÁR FERENC ANDRÁS (KDNP): Tisztelt Elnök Úr! Tisztelt Ház! A nyár folyamán a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium több hazai autópálya-szakaszon megtiltotta a kamionok előzési lehetőségét a közlekedésbiztonság növelése érdekében. A közvélemény ezeket az intézkedéseket pozitívan értékelte. Az M5-ös autópálya sajnos az ilyen jellegű intézkedésekből kimaradt, pedig az itt közlekedőknek úgyszintén igénye volna a biztonságosabb közlekedésre.

A Balkán felé és felől közlekedő kamionok száma jelentősen növekedett Románia és Bulgária EU-csatlakozása óta, sokan panaszkodnak a tranzitáló sofőrök vezetési kultúrájára. Igény volna a legzsúfoltabb szakaszokon a kamionok előzési lehetőségét megtiltani. Célszerű ezen szakaszokat forgalomszámlálás alapján megállapítani.

Köztudott, hogy az M5-ös autópálya koncessziós szerződés alapján működik. Közrejátszik-e ez a tény a fent említett intézkedés bevezetésében? Lehetséges, hogy emiatt nem lehet ezt bevezetni? Mikortól lehetne ilyen jellegű intézkedést az M5-ösön is bevezetni?

Köszönöm válaszát. (Szórványos taps a kormánypártok soraiból.)




Felszólalások:  Előző  150  Következő    Ülésnap adatai