Bizottsági arcképcsarnok

Készült: 2024.04.27.22:51:16 Dinamikus lap

Felszólalás adatai

122. ülésnap (2004.02.16.), 297. felszólalás
Felszólaló Dr. Szanyi Tibor (MSZP)
Beosztás földművelésügyi és vidékfejlesztési minisztériumi politikai államtitkár
Bizottsági előadó  
Felszólalás oka kétperces felszólalás
Videó/Felszólalás ideje 2:23


Felszólalások:  Előző  297  Következő    Ülésnap adatai

A felszólalás szövege:

DR. SZANYI TIBOR földművelésügyi és vidékfejlesztési minisztériumi államtitkár: Köszönöm szépen a megszólalás lehetőségét. Tisztelt Elnök Úr! Tisztelt Képviselőtársaim! Én igyekszem az ilyen kis kétperces megszólalásaimat csak azokra a szituációkra használni, amikor a napirendhez csak közvetetten kapcsolódó ügyekről van szó, és ilyen értelemben most Lasztovicza képviselőtársunknak is a bortörvényen kívüli vagy ahhoz tényleg csak áttételesen kapcsolódó megjegyzéseivel szeretnék vitatkozni.

(21.20)

Azt gondolom, képviselő úr, hogy nem kell mindent azonnal készpénznek venni. Én a magam részéről - és nemcsak azóta, amióta politikai pályán vagyok, 1997 óta, hanem azt megelőzően is - nagyon-nagyon benne voltam minden olyan kalandban, ami a kulináris élményekhez kötődik. Meg kell mondanom töredelmesen, hogy a legritkábban láttam, sőt életemben nem láttam olyan vendéglátó helyet, ahol folyóborként két vagy három fajtánál többet forgalmaztak. És ez így van a mai napig is, és vagy megveszi az ember az egész palack bort és kész, vagy nem. A legelegánsabb helyeken is jó, ha fehér és vörös szinten van folyóbor, a gyengébb kategóriájú éttermek esetében pedig végképp nagyon szűk a választék. Tehát a “hatvan-hetven üveget kell nekem lestandolniö jellegű megszólalásokat a komolytalanság világába kéne utalni. Még ha Magyarországon van is egy ilyen hely - ezt nem zárom ki -, de hogy ez messzemenően nem jellemző, az egészen biztos.

Ami pedig a bormarketinget illeti, képviselő úr, kétségtelenül ez is megér egy misét, habár szeretném jelezni, hogy a tárca ez ügyben való tapasztalatai szerint ehhez nagyon kényes kézzel kell nyúlni. Mert miről van szó? Arról van szó, hogy a nagyon magas minőségű - és tényleg azt kell mondanom, a világ legjobb minőségű - borait jelentő magyar csúcsborok tekintetében sajnos nincs akkora mennyiség, hogy az elviselne akárki által is bármekkora marketingköltséget, az alacsonyabb kategóriákban meg pont fordítva van, hiába költünk rá pénzt, nem lehet eladni, mert nem nő a világpiacon azoknak a forgalma.

Köszönöm.




Felszólalások:  Előző  297  Következő    Ülésnap adatai