Bizottsági arcképcsarnok

Készült: 2024.04.20.10:38:45 Dinamikus lap

Felszólalás adatai

232. ülésnap (2017.06.12.), 131. felszólalás
Felszólaló Dr. Fónagy János (Fidesz)
Beosztás Nemzeti Fejlesztési Minisztérium államtitkára
Bizottsági előadó  
Felszólalás oka interpelláció szóban megválaszolva
Videó/Felszólalás ideje 3:46


Felszólalások:  Előző  131  Következő    Ülésnap adatai

A felszólalás szövege:

DR. FÓNAGY JÁNOS nemzeti fejlesztési minisztériumi államtitkár: Tisztelt Elnök Úr! Tisztelt Országgyűlés! Tisztelt Képviselő Asszony! Csak megismételni tudom: a kormány eddig is és a jövőben is minden támogatást és segítséget megadott és megad a fővárosnak ahhoz, hogy a budapesti 3-as metróvonal felújítása mielőbb megkezdődhessen.

Ugyanakkor az ön interpellációjában is elhangzott, hogy az eddig szóban volt 137,5 milliárd forintos mérnökárral számolt az Európai Bizottság is, amikor az ezzel kapcsolatos pályázatokat megvizsgálta. A 137,5 milliárd forintos finanszírozáshoz sincs meg még a bizottsági hozzájárulás, ezért minden olyan tétel, amely ezt az összeget megváltoztatja, újabb bizottsági egyeztetést igényel. Ezért a kormány a múlt heti ülésén, amelyen a főpolgármester úr jelen volt, valóban ígéretet tett arra, hogy ezt a közös feladatot, amely a főváros, a kormány és az Európai Bizottság közös feladata, minden lépésével és a szükséges hozzájárulásával elősegíti. A fővárosnak és a kormánynak természetesen együtt kell működnie, hogy ezt az ön által is említett, megemelt tételt az Európai Bizottsággal elfogadtassa.

Már a korábbi válaszomban is jeleztem, hogy a 3-as metró korszerűsítésére kiírt négy közbeszerzési eljárás az alagút rekonstrukciójára és az állomások felújítására vonatkozóan folyamatban van, tehát itt megindult az eljárás.

A főpolgármester úr bejelentette, hogy a 3-as metróvonal rekonstrukcióját még ebben az évben megkezdik a teljes alagúttal és az északi szakasszal. Az ehhez szükséges forrásokat a kormány már 2016 májusában az uniós finanszírozást lehetővé tevő támogatási szerződés aláírásával biztosította. Éppen a különbözet további megítélése és esetleges csökkentése érdekében a másik két szakaszra, a vonal középső és a déli szakasz állomásaira a BKV Zrt. új tendert ír ki.

Tisztelt Képviselő Asszony! A válaszomból meggyőződésem szerint egyértelmű, hogy a munkák első szakaszának megkezdésére a főváros elhatározással bír, az ehhez szükséges uniós források megszerzésére a kormány és a főváros együttműködik, és együtt keresik meg az Európai Bizottságot. A vonal középső és déli szakaszainak állomásaira pedig reményeink szerint olyan pályázatok érkeznek be, amelyek finanszírozhatóak.

Itt, az Országgyűlés nyilvánossága előtt is szeretném hangsúlyozni, hogy a budapesti M3-as metróvonal valóban felújításra szorul, de nem életveszélyes. Abban a pillanatban, ha annak üzemeltetői a legkisebb ilyen jelet észlelik, annak az üzemét természetesen azonnal felfüggesztik. Úgyhogy kérem, hogy a dolog fontosságának általunk is történő elismerése mellett a jelenlegi állapotot javítandónak, de ne életveszélyesnek szíveskedjék minősíteni. Köszönöm szépen. (Taps a kormányzó pártok padsoraiban. ‑ Közbeszólás az MSZP padsoraiból: Nagyon szép volt!)




Felszólalások:  Előző  131  Következő    Ülésnap adatai