Bizottsági arcképcsarnok
Felszólalás adatai
220. ülésnap (2021.11.08.), 269. felszólalás | |
---|---|
Felszólaló | Hajdu László (DK) |
Beosztás | |
Bizottsági előadó | |
Felszólalás oka | felszólalás |
Videó/Felszólalás ideje | 4:10 |
Felszólalások: Előző 269 Következő Ülésnap adatai
A felszólalás szövege:
HAJDU LÁSZLÓ (DK): Köszönöm a szót, elnök úr. Tisztelt Államtitkár Úr! A TAB tagja vagyok, ott nem szóltam hozzá, de azt gondolom, hogy a szóbeli kiegészítések, amelyek nagyon szépen bemutatták azt, hogy milyen szolgáltatási fejlődés előtt állunk, egy kicsit túl szépre sikeredtek az élő gyakorlathoz képest, és lényegében kérdést fogok megfogalmazni a hozzászólásomban.
Jelenleg a közműszolgáltatóknak a szerződéses viszonyban lévő előfizetői tekintetében, tehát a szerződés, amit a közművállalat sok esetben ismer és az a személy, aki a szolgáltatást igénybe veszi, hatalmas káosz van. Tehát nem ugyanazok a személyek, azok a személyek már egész máshol vannak, van nagyon sok olyan, aki már el is hunyt, és teljesen más család tagjai, örökösök laknak benne, de semmilyen érdekeltségük nem volt, hogy a villanyszámlákat, az egyéb számlákat átírassák, úgyis ők fizették korábban is. Egy ilyen gyors határidővel történő bevezetését mint az egyik kérdés veszélyben látom, hogy ezt képese ez a rendszer pontosítani.
A másik: amikor bérlakásban lakik a szerződéses fél, ezeknek az átírása, amikor a bérlő cserélődik, a bérlő továbbmegy, lakást cserél vagy kilakoltatják, ennek a követése még rosszabb állapotban van pillanatnyilag, úgy gondolom. Tehát azt, hogy ezt ilyen gyorsan be lehessen vezetni, és egy csapásra minden szépen és rendben fog működni, nagyon kétlem.
A kérdés második része az, hogy az a bizonyos helyzet, amikor önkormányzati tulajdonnál vagy magántulajdonnál más a szerződő fél, de a tulajdonos nevén van a szerződés, tehát aki fizeti a közműdíjat, a közüzemi szolgáltatások különböző díjait, az lakik a lakásban, de nem az a tulajdonos ezeket kiszűrje.
(19.50)
És van egy harmadik kérdésem is a hozzászólás keretében. Ez arra az esetre vonatkozik, amikor a szolgáltató jön órát cserélni, mérőt cserélni, különböző szolgáltatásokat, pontosításokat végezni, és ott derül ki, hogy nem annak a nevén van az óra, mint akihez ő kiérkezett. Ilyen eseteket hogyan fognak kezelni? Azt gondolom, hogy ezeknek a pontosítása akár éveket is igénybe vehet, annyira káoszosnak látom én most, pillanatnyilag ezt az állapotot. A szándék jó, és azt gondolom, hogy ha ez végrehajtható, nagyot lépünk előre.
Talán még egy oldalt, kérdést meg szeretnék említeni. Van az úgynevezett nullás igazolások beszerzése. A nullás igazolások beszerzése azt jelentette eddig, hogy el kellett menni a közszolgáltató cégekhez, ott sorba állni és igazolni, hogy ki van fizetve a számlája. Akkor derült ki sok esetben, hogy nem is ő a szerződéses fél. Ez az elektronikus program a nullás igazolást is tudja adni? tehát hogy nem kell elmenni a jövőt illetően 14 közművállalathoz azért, hogy tudjon egy pályázatot, például egy lakáspályázatot beadni, minden egyes közműcégtől igazolni, hogy nullás. És egy sor dolog van, a banktól kezdve mindenki kéri ezeket a nullás igazolásokat. Ebben is ad ez könnyítést? Ezt szeretném megkérdezni az államtitkár úrtól. Köszönöm szépen.
Felszólalások: Előző 269 Következő Ülésnap adatai