Bizottsági arcképcsarnok

Készült: 2024.04.24.01:40:32 Dinamikus lap

Felszólalás adatai

63. ülésnap (2019.03.25.), 230. felszólalás
Felszólaló Arató Gergely (DK)
Beosztás  
Bizottsági előadó  
Felszólalás oka elhangzik az interpelláció/kérdés/azonnali kérdés
Videó/Felszólalás ideje 1:55


Felszólalások:  Előző  230  Következő    Ülésnap adatai

A felszólalás szövege:

ARATÓ GERGELY (DK): Tisztelt Államtitkár Úr! Nagy örömmel láttam azt, hogy ön fölfedezte azt, hogy felelős kormányok és felelős politikai erők programot is készítenek, mégpedig részletes szakpolitikai programot, aminek az is nagy előnye, hogy ez számonkérhető. Tudom, hogy ez a Fideszben és a KDNP-ben újdonság és nem szokás, de azt tudom mondani, hogy kívánok önnek jó böngészést ezek között a programpontok között; már csak azért is, mert legalább észreveheti belőle azt, hogy akár a Gyurcsány-kormányok programjaiban, akár pedig a Demokratikus Koalíció programjában vagy programjaiban következetesen szerepel az a cél, hogy egyre több fiatal juthasson felsőfokú végzettséghez, egyre több fiatal tanulhasson. Mi most a helyzet? Hadd idézzek föl csak egy-két adatot! Az első adat  talán ez a legdrámaibb  a felsőoktatásba járó hallgatók, diákok aránya a Gyurcsány-kormány idején az össznépességhez képest több mint 4 százalék volt, ma már kevesebb mint 3 százalék. Tehát elvesznek a gyerekek a felsőoktatásból  mit tesznek önök? Még inkább bezárják ezeket a kapukat. Kötelezően előírt nyelvvizsgával akarják nyelvoktatás nélkül kiszorítani a diákokat a felsőoktatásból. Magánegyetemet, fizetős egyetemet csinálnak a Corvinus Egyetemből. Brutális tandíjakat állapítanak meg, és még folytathatnám.

De hasonlóan szörnyű adatokat idézhetnék föl a PISA-vizsgálatból. Látható, hogy minden vizsgálatnál egyre rosszabb az eredmény, egyre gyengébbek a magyar diákok alapképességei. Vagy éppen idézhetném azt az adatot is, hogy Európában egyedül Magyarországon nem csökken, hanem növekszik a korai iskolaelhagyók aránya, azoknak a diákoknak az aránya, akik megfelelő iskolai végzettség nélkül kerülnek ki az iskolarendszerből.

Adódik tehát a kérdés: miért teszik tönkre az oktatást? Miért butítják le az oktatást? Miért nem akarják, hogy tanuljanak a magyar diákok? (Taps az ellenzéki pártok padsoraiban.)




Felszólalások:  Előző  230  Következő    Ülésnap adatai