Bizottsági arcképcsarnok

Készült: 2024.04.26.00:11:03 Dinamikus lap

Felszólalás adatai

23. ülésnap (2002.10.01.), 276. felszólalás
Felszólaló Szalay Gábor (SZDSZ)
Beosztás gazdasági és közlekedési minisztériumi politikai államtitkár
Bizottsági előadó  
Felszólalás oka napirend utánihoz hozzászólás
Videó/Felszólalás ideje 4:45


Felszólalások:  Előző  276  Következő    Ülésnap adatai

A felszólalás szövege:

SZALAY GÁBOR gazdasági és közlekedési minisztériumi államtitkár: Tisztelt Képviselő Úr! Teljes mértékig egyetértve a környék lakóinak jogos aggodalmával, röviden és bevezetőül azt kívánom hangsúlyozni, hogy a kormány a legfontosabb feladatai egyikének tekinti az M0-ás körgyűrű fejlesztését Budapest körül.

Az ön szájából hitelesebben hangzott volna mindez az aggódás, amelyet előadott, ha ön nem azt a pártot képviselné, amely az előző négy évben kormányon lévén (Birkás Tivadar közbeszól.), idejének első két és fél évében egy kapavágást nem tett az autópályák építéséért, illetve négyéves mandátuma ideje alatt egyetlen kilométernyi autópályát át nem adott.

(16.50)

 

Tehát az ön megszólalása hitelesebben hangzana, ha mindez az ön kormánya alatt nem így történt volna, ahogy történt. De félretéve ezt a politikai felhangot, amit csak azért engedtem meg magamnak, mert az ön napirend utáni felszólalása alapvetően erre hangolódott, a következőket tartanám szükségesnek elmondani.

A jelenlegi kormány tehát hangsúlyozottan fontosnak tartja az M0-ás körgyűrű kiemelt fejlesztését, különösen a még hiányzó keleti és északi szektorok mielőbbi indítását. A keleti szektorban a közművek kiváltásával az előkészítési munkák megkezdődtek. A program megvalósításához a már megkezdett beruházások az M3-as Füzesabony-Polgár, M9-es szekszárdi Duna-híd és az M30-as Emőd-Miskolc közötti pályaszakaszok mellett még ebben az évben, illetve a jövő év elején újakat kell elindítanunk - ugye, erre írtuk ki a közbeszerzési pályázatokat az ismert módon. Ezeket széles körű versenyeztetéssel fogjuk megvalósítani.

Előkészítjük ezen túlmenően azokat a projekteket is, melyek a következő években hazai források és a remélt európai uniós támogatások felhasználásával hosszabb távon biztosítják a program folyamatosságát. Terveink szerint a most folyamatban lévő fejlesztéseket, tehát az M3-as és az M9-es, ezeknek az összes hossza 86 kilométer körüli, tehát ezeket is figyelembe véve 2006-ban összesen legalább 800 kilométer autópályával rendelkezünk majd. A kormányzati ciklus végéig mintegy 400 kilométer új gyorsforgalmi út kerül átadásra, köztük az M0-ás északi és keleti szektorai, és 23 kilométer forgalmisáv-bővítés készülne el az M0-ás déli szektorában. 570 kilométer további gyorsforgalmi út építése kezdődne el, amelyek már tartalmazzák az M6-os és M8-as gyorsforgalmi utak első ütemeit is, és a program gyorsításával újabb szakaszok átadására kerülhet sor 2006 végéig.

Természetesen ez megítélés kérdése, hogy mennyire tölti el önt megelégedettséggel, vagy a többi körzet országgyűlési képviselőit, önök azonban épp olyan jól tudják, mint mindenki ebben a Házban vagy ebben az országban, hogy közútfejlesztési lehetőségeink alapvetően meghatározottak és behatároltak az ország gazdasági fejlődésének kérdésével.

Reméljük, hogy az előttünk álló idő gazdasági fejlődése lehetővé teszi, hogy az általam most ismertetettekhez képest gyorsabb ütemben, jelentősebb mértékű fejlesztést hajthassunk végre, ezt azonban megígérni most, ma nem lehet.

Azonban amiről beszéltem, azt meg tudjuk ígérni, és az ebben az esetben az ön körzetének lakóit, az M0-s körgyűrű által érintett települések lakóit, azt hiszem, ha nem is megelégedéssel, de mindenesetre egy bizonyos mértékű megnyugvással kell hogy eltöltse, különösképpen, ha visszagondolnak arra, hogy mi történt az előző négy évben mindezen ügyben.

Köszönöm szépen, hogy meghallgattak.




Felszólalások:  Előző  276  Következő    Ülésnap adatai