Bizottsági arcképcsarnok

Készült: 2024.03.29.16:18:36 Dinamikus lap

Felszólalás adatai

23. ülésnap (2002.10.01.), 272. felszólalás
Felszólaló Szalay Gábor (SZDSZ)
Beosztás gazdasági és közlekedési minisztériumi politikai államtitkár
Bizottsági előadó  
Felszólalás oka napirend utánihoz hozzászólás
Videó/Felszólalás ideje 3:51


Felszólalások:  Előző  272  Következő    Ülésnap adatai

A felszólalás szövege:

SZALAY GÁBOR gazdasági és közlekedési minisztériumi államtitkár: Tisztelt Bánki Képviselő Úr! Teljes mértékig értem az ön türelmetlenségét, ez jogos türelmetlenség. Úgy gondolom, hogy ha 1998-2002 között türelmesen várt arra, hogy az M6-os építése 2003-ban megkezdődjön, akkor most ezt a pár hónapot, ami odáig hátra van még, érdemes kivárni. Ugyanis azt a tervet, amit az előző kormány, mondjuk, öt évvel előrevetített az M6-os megvalósítását illetően, mi teljesíteni fogjuk, de nemcsak papíron, hanem az út megépítésével, és akkor, úgy gondolom, mind a ketten elégedettek lehetünk, és a térség összes országgyűlési képviselője is.

Itt van előttem az a közútfejlesztési program (Felmutatja.), amely a tegnapi napon készült el, ebből szeretnék önnek idézni egy idevágó mondatot, és ez a következőképpen hangzik - egyébként teljes mértékig konform a 2002. májusi kormányprogrammal, mármint az új kormány kormányprogramjával. Tehát idézem: "A közúti közlekedési infrastruktúra fejlesztésében stratégiai cél az M0, M3, M5, M7 autópályák és a kapcsolódó gyorsforgalmi utak építésének befejezése, illetve folytatása, a 4-es, 6-os és 8-as főutak gyorsforgalmi úttá történő fejlesztése."

A kormányprogram célkitűzéseinek megfelelően a már megkezdett beruházásokat tehát folytatjuk. Ezzel párhuzamosan tovább halad a program további elemeinek előkészítése, így az M6-os, M56-os gyorsforgalmi út tervezése is. Ez az út egyébként az az 5/C jelű páneurópai korridor, ami Ploc ét, Szarajevót, Eszéket és Budapestet köti össze, fontos elem a páneurópai hálózatban, és ezzel hazánknak mintegy kijárata nyílik az Adriára.

Az ötven kilométer hosszú pécsi bekötéssel együtt mintegy 247 kilométer gyorsforgalmi út Budapest és Dunaújváros közötti kétszer kétsávos autópályaként, Dunaújváros és az országhatár között pedig egyelőre kétszer egysávos autóútként épül meg. Jelenleg folyamatban vannak az előkészítési munkák, készülnek az engedélyezési tervek a Budapest-Dunaújváros közötti szakaszon, és 2003 tavaszára várható az építési engedély kiadása.

A további szakaszok tervező vállalatainak kiválasztására közbeszerzési eljárás keretében kerül sor. A jelenleg érvényben lévő kormányhatározat szerint 2003-ban meg kell kezdeni az M6, M56 gyorsforgalmi út kivitelezését Budapest-Dunaújváros között, 2004-et követően pedig a további szakaszokon. Az elképzeléseink szerint a kivitelezés a Budapest-Dunaújváros közötti szakasz építésével párhuzamosan megkezdődne, illetve haladna Szekszárd és az országhatár között is, lehetővé téve ezáltal a térség mielőbbi gyorsforgalmi úti kapcsolatát.

Ezt tudom önnek a jelen pillanatban erről mondani. Köszönöm szépen a figyelmüket.

 




Felszólalások:  Előző  272  Következő    Ülésnap adatai