Bizottsági arcképcsarnok

Készült: 2024.04.20.10:38:23 Dinamikus lap

Felszólalás adatai

95. ülésnap (2019.11.20.), 241. felszólalás
Felszólaló Schanda Tamás János
Beosztás Innovációs és Technológiai Minisztérium államtitkára
Bizottsági előadó  
Felszólalás oka Előadói válasz
Videó/Felszólalás ideje 4:42


Felszólalások:  Előző  241  Következő    Ülésnap adatai

A felszólalás szövege:

SCHANDA TAMÁS JÁNOS innovációs és technológiai minisztériumi államtitkár: Köszönöm szépen a szót. Tisztelt Elnök Úr! Tisztelt Országgyűlés! Az a helyzet, hogy kevéssé szakmai vitát folytattunk erről a törvényjavaslatról  kivéve néhány képviselőt , amit én persze megértek, hiszen önök aggódnak, hogy Tarlós István bokájáig sem érnek föl (Zaj az ellenzéki oldalon.  Hangok: Húúú!  Derültség és taps a kormánypártok soraiban.), és aggódnak, hogy ő megoldotta, és önök és az önök barátai pedig kudarcot fognak vallani. (Arató Gergely: Ez az, amikor most korrekt viszonyra törekszenek a fővárossal!) Ez a helyzet. Az a helyzet, hogy Budapest pedig nem az ország, és ugyan Budapesten valóban többséget kapott a színes-szagos ellenzék, viszont azért azt mégiscsak lássuk, hogy az országban 2 millió szavazatot kapott a Fidesz-KDNP szövetsége és 1,6 millió szavazatot kaptak az ellenzéki pártok.

Csárdi képviselő úr többször előhozta valóban a külföldi városokkal való összehasonlítás kérdését a Fővárosi Önkormányzat költségvetése méretével kapcsolatban. Erre talán már volt is válasz, azért azt én is el szeretném mondani, hogy almát a körtével nem lehet összehasonlítani, még ha ez valakinek szakmai ártalom, akkor sem.

(22.00)

Még egyszer szögezzük le, hogy senki nem akar bosszút állni senkin! Az önkormányzati törvény eddig is világosan és egyértelműen szabályozta, hogy mi az állami és mi az önkormányzati feladat (Arató Gergely: Miért kell módosítani, ha eddig is világos volt?!), hogy mely önkormányzatoknak önként vállalt feladata, mely önkormányzatoknak pedig kötelező feladata a helyi közlekedésnek a megszervezése. Eddig is köteles volt a Fővárosi Önkormányzat a szükséges mértékben és a szükséges összeget a helyi közlekedés finanszírozására fordítani, ez nem változik, kizárólag pontosítjuk azokat a jogszabályi elvárásokat, amelyek ezzel kapcsolatban megjelennek.

Én nem is igazán értem, hogy mi a gond. Azt a támogatást, amit a kormány eddig biztosított, ezután is biztosítani fogja, a főváros pedig ezután is meg kell hogy tudja oldani a saját bevételeiből, az államtól kapott támogatásból és egyébként a jegybevételekből a fővárosi helyi közlekedésnek a megszervezését. Kevesebb főpolgármester-helyettes, kevesebb tiszteletdíj (Közbeszólások az ellenzék soraiból.), és fog jutni forrás ezekre a kérdésekre is. (Arató Gergely: Kevesebb államtitkár, és jut a fővárosra is!  Közbeszólások az ellenzék soraiból.  Taps a kormánypártok soraiban.)

Piac… (Közbeszólások az ellenzék soraiból.  Az elnök csenget.) Piacnyitás. A piacnyitás kapcsán pedig azt gondolom, hogy világos és egyértelmű a helyzet: ez a helyi közlekedési cégeket és a helyi közlekedést nem érinti, a helyközi közlekedés kapcsán pedig valóban európai uniós előírásról van szó. És hogy erre a szükséges szakmai választ is biztosítsam a képviselő úrnak, engedje meg, hogy elmondjam, hogy erről szól az a reorganizáció, ami egyébként a Volán-társaságok kapcsán megjelenik, hiszen ezért születtek meg először a regionális szolgáltatók, és most pedig egy egységes, országos ellátással rendelkező cég jön létre, amely képes magas minőségű közszolgáltatásokat nyújtani az ország minden területén olcsóbb menedzsmenttel, egyszerűbb és rugalmasabb belső működéssel és magasabb minőségű közszolgáltatásokkal. Erről szól az a változás, amit egyébként a magyar állam tulajdonosi oldalról biztosít, az uniós előírásnak megfelelően a szükséges piacnyitásról szóló pályázatot pedig egyébként még az idei évben ki fogja írni.

Remélem, hogy minden felmerült kérdésre sikerült választ adni (Arató Gergely: Nem!), és sikerült tisztázni, hogy alapvetően a törvényjavaslat széles szabályozási kereteinek  hiszen jó pár történt és jó sok szabályozási kérdést érint  , minek mi az indoka és mi az oka, és bízom abban, hogy megértették az elhangzottakat, és ezt követően pedig jó szívvel tudják támogatni a törvény elfogadását. Köszönöm szépen a figyelmüket. (Taps a kormánypártok soraiban.)




Felszólalások:  Előző  241  Következő    Ülésnap adatai